ترکیه: نیروهای ما فقط باید در "منطقه امن" شمال شرق سوریه باشند

کدخبر: 2310766

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد، این تنها نیروهای ما هستند که باید در منطقه امن که قرار است در شمال شرق سوریه ایجاد شود، حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از خلوصی‌ آکار، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد، نباید خلائی که در پی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ایجاد می‌شود به منطقه‌ای امن برای تروریست‌ها تبدیل شود.

این اظهارات آکار یک روز پس از مخالفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس سوچی با طرح ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مطرح شد، این در حالی است که تاکنون موافقتی از سوی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با پیشنهاد آنکارا نشده است.

ترکیه به آمریکا پیشنهاد کرد یک منطقه امن در شمال سوریه به عمق ۳۲ کیلومتر در طول مرزهای مشترک دو کشور ایجاد شود اما دمشق و یگان‌های مدافع خلق سوریه مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.

آکار همچنین گفت: اگر یگان‌های مدافع خلق کرد از شمال سوریه اخراج شوند، این مساله برای امنیت مرزها و مردم ما اهمیت بیشتری می‌یابد.

ترکیه بارها قصد خود برای آغاز عملیاتی نظامی مشابه عملیات‌های "سپر فرات" و "شاخه زیتون" علیه شبه‌نظامیان کرد در منبج و شرق فرات را اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: