بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد؛

۷ میلیون آمریکایی ۳ ماه است که قسط خودروی خود را پرداخت نکرده‌اند

کدخبر: 2310775

به گزارش بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به ۷ میلیون نفر در این کشور بیش از سه ماه است که قادر به پرداخت اقساط وام خودرویشان نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، میلیون ها آمریکایی برای پرداخت اقساط خودروی خود با دردسر مواجه هستند و این موضوع حتی باعث شگفتی اقتصاددانان این کشور شده است.

براساس گزارش جدید بانک مرکزی آمریکا، بیش از ۷ میلیون آمریکایی با اقساط معوقه خودرو های خود مواجه هستند، به این معنا که آن ها دستکم ۹۰ روز از پرداخت اقساط خود عقب هستند.

براساس گزارش واشنگتن پست، مردم اغلب به دلیل نیاز به خودرو برای رفت و آمد به محل کار خود و کسب درآمد برای پرداخت صورتحساب هایشان، پرداخت وام خودرو را در اولویت قرار می دهند. این حقیقت که شمار قابل توجهی از مردم آمریکا از پرداخت اقساط خودروی خود ناتوان هستند نشانه جدی فشار (مالی) در میان اقشار کم درآمد این کشور است.

بیزنس اینسایدر به نقل از اقتصاددانان آمریکایی نوشت شمار قابل توجه و رو به رشد وام گیرندگان درمانده نشان می دهد که همه آمریکایی ها از بازار قوی نیروی کار و تضمین های مداوم در خصوص نظارت و بررسی این بخش بهره مند نمی شوند. آمار نشان می دهد که بیشتر وام گیرندگانی که اقساط وام آن ها عقب افتاده است، افراد کمتر از ۳۰ سال و دارای امتیاز اعتباری پایین هستند. ۸ درصد از وام گیرندگان با امتیاز اعتباری کمتر از ۶۲۰، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ با اقساط معوقه وام خودرو مواجه بودند.

همچنین بیزنس اینسایدر نوشت: بانک مرکزی آمریکا نیمی از وام های قابل توجه شرکت های خودروسازی را به این گروه از وام گیرندگان اختصاص داده و ۶.۵ درصد از این وام ها با دیرکرد ۹۰ روزه مواجه هستند. این ارقام نشان می دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ یک میلیون دیگر از مردم آمریکا اقساط معوقه خودرو دارند. در مقایسه با سال ۲۰۱۰ افراد بیشتری اکنون وام خودرو دارند، و در حالیکه نرخ کلی اقساط معوقه پایین است، اما تعداد افرادی که ۹۰ روز اقساط معوقه دارند زیاد است. اقتصاددانان می گویند بانک مرکزی آمریکا بیش از ۵ سال است که موضوع وام صنعت خودروسازی را تحت بررسی دارد و این اولین باری نیست که چنین نشانه هشداری درباره وام گیرندگان مشاهده می شود.

در سال ۲۰۱۷ در گزارش بانک مرکزی آمریکا مشخص شد که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ نرخ اقساط معوقه وام های خودور دو برابر شده است. براساس گزارش ها، وال استریت نیز نگرانی خود را در خصوص موضوع وام خودرو اعلام کرده است. بیزنس اینسایدر یادآور شد که آمریکایی ها در فاصله سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وام بیشتری را برای خرید خودرو در مقایسه با رفتن به کالج دریافت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: