ممانعت اقلیم کردستان عراق از صادرات تانکری نفت به ایران/ ماجرای نامه کنسولگری آمریکا چیست؟!

کدخبر: 2310776

حکومت اقلیم کردستان عراق از صادرات تانکری نفت به ایران جلوگیری کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سامال عبدالرحمان مسئول گمرکات اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است که دستور ممانعت از صادرات نفت اقلیم کردستان به ایران از روز جمعه اجرایی شده است.

وی در عین حال گفت که این تصمیم از سوی وزارت امور منابع طبیعی اقلیم اتخاذ شده و واردات محصولات نفتی از ایران را در بر نخواهد گرفت.

حکومت اقلیم کردستان عراق تاکنون به دلیل اتخاذ این تصمیم اشاره ای نکرده است.

اظهارات نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران

ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران به سایت کردی خندان گفته است که در چارچوب توافق نفتی اربیل و بغداد از صادرات نفت کرکوک به ایران جلوگیری می شود.

اگرچه وی اعلام کرده است که این وضعیت، موقتی خواهد بود اما تاکید کرده که صادرات نفت کرکوک نیازمند مکانیزم خاصی است که باید در توافق حکومت اقلیم و دولت مرکزی عراق تعیین شود و تا آن زمان از صادرات تانکری به ایران جلوگیری خواهد شد.

ماجرای نامه کنسولگری آمریکا

منابعی از اقلیم کردستان عراق به یک رسانه کردی گفته اند که کنسولگری آمریکا در اربیل، 14 فوریه نامه ای را با مضمون ممانعت فوری از صادرات تانکری نفت به ایران به اداره روابط خارجی حکومت اقلیم ارسال کرده است.

وزارت امور منابع طبیعی حکومت اقلیم کردستان هم در نامه ای به گذرگاه های سه گانه تمرچین، باشماق و پرویزخان دستور ممانعت از صادرات نفت به ایران را صادر کرده است.

گفته می شود پس از ارسال نامه کنسولگری آمریکا، مسئولان دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در این خصوص، گفت وگو و تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: