راز و رمزهای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

کدخبر: 2310782

فارع التحصیلان باید بیاموزند که چطور خودشان و مهارت هایشان را ارائه داده و معرفی کنند

امیر طه نوروزی کارآفرین مهندسی و مدیر موفق، در حاشیه دومین همایش "برندسازی مهندسی" که روز جمعه (٢٦ بهمن) برگزار شد، با بیان اینکه برمبنای رسالت شخصی اش معتقد است که فاکتورهایی وجود دارد که اگر افراد آن ها را درک کنند، میتوانند هر کسب و کاری را به نهایت موفقیت برسانند، گفت: کسب و کارهای مهندسی تشنه این مساله است؛ در مهندسی، همواره این منطق بوده که حرف اول را زده و هیچگاه کسی حرفِ دلی به زبان نیاورده و نگفته که قوانین غیرِ منطقی نیز در دنیا وجود دارند که اگر آن ها را رعایت و اجرا کنیم، قوی تر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها بر این باور هستند که مهندسی رو به افول بوده و در درآمدهای ناشی از آن به مشکل خورده است، افزود: علت این معلول، آن است که این افراد میخواهند با صرفاً با دو دو تا چهارتا، منطق های مهندسی را بالا بیاورند. در حالی که معتقدم میتوان در چنین همایش هایی، در کنار علم مهندسی و اعداد و ارقام، به مخاطبان تاکید کرد که باید یکسری علوم و اگاهی های نوین را نیز بدانند که مکمل مدرک تحصیلی شان است.

نوروزی بازدهی نخستین همایش را که سال گذشته برگزار شد، خوب و موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدوارم در همایش امسال چند برابر بیشتر از سال قبل، شاهد ظهور آدم های موفق در جامعه داشته باشیم‌.

این مدیر موفق خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کار، گفت: به مدرک قانع نباشید و صرفاً به آن اکتفا نکنید! چرا که مدرک شرط لازم است، اما کافی نیست. آنچه که در کنار مدرک تحصیلی برخورداری از آن ضرورت دارد، مهارت هایی اعم از مهارت های شغلی و غیر شغلی ست که در هیچ دانشگاهی آن را آموزش نمی دهند. باید به این باور برسید که در کنار آموزش های دانشگاهی و آکادمیک، در دوره های آموزشیِ تکمیلی هم حضور یافته و به دنبال چیزی باشید که بازار کار به آن نیاز داشته و تشنه آن است.

وی به حجم زیاد آگهی های استخدامی شرکت ها و ادارات و ... اشاره کرد و درباره علت طولانی شدن روندِ جذب نیروی انسانی، اظهار داشت: شاهدیم که آگهی های بسیاری منتشر می شود، اما شرکت ها تا مدت ها نمی توانند نیروی مورد نیاز خود را جذب کنند؛ چرا که نیروی انسانیِ جویای کار، از توانایی و مهارت لازم برخوردار نیست.

نوروزی با اشاره به امکان دسترسی آسان به اطلاعات در دنیای امروز، اظهار داشت: اکنون در دنیایی زندگی میکنیم که دسترسی به اطلاعات به راحتی صورت میگیرد و با دو کیلیک، ضمن دستیابی به منابع و مراجع موثق، اطلاعات مورد نیاز استخراج می شود. بنابرین افراد جویای کار با پرهیز از تنبلی، فقط به آموزش در دانشگاه اکتفا نکنند.

او افزود: در این همایش تکنیک هایی نظیر مهارت های ارتباطی، ذهنی، رزومه نویسی، مصاحبه استخدامی، قرارداد نویسی، زبان بدن و قوانین و قواعد موفقیت و کارآفرینی آموزش داده میشود! چرا که امروز، ‌این مهارت ها، نیازهای حیاتیِ برای افراد جویای کار و یا کارآفرینی محسوب میشوند.

وی با بیان اینکه فارع التحصیلان باید بیاموزند که چطور خودشان و مهارت هایشان را ارائه داده و معرفی کنند و ما در همایش هایی از این جنس، بر خودباوری افراد تاکید داریم، ضمن اشاره به اینکه در دانشگاه یک سری مسائل به دانشجو انتقال نمیابد و به همین دلیل افراد پس از فارغ التحصیلی، با مشکل کار مواجه می شوند، ادامه داد: امروز با تولید محصولات ویدئویی و مالتی مدیا، تا حدودی فاصله بین بازار کار و دانشگاه پر شده است.

سعید جباری

ارسال نظر: