روسیه قدرتمندترین اژدر هسته‌ای خود را آزمایش می‌کند

کدخبر: 2310885

قدرتمندترین اژدر هسته‌ای روسیه که قادر به ایجاد سونامی به ارتفاع ۵۰۰ متر است، تابستان امسال آزمایش می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، روسیه در نظر دارد تابستان امسال، «پوسایدون» اژدر هسته ای قدرتمند خود را که پیشتر ادعا می شد یک بلوف و حقه از جانب مقامات نظامی روسیه است، آزمایش کند.

پوسایدون که در لغت به معنی «خدایان دریا ها» است یک ابزار نظامی بدون سرنشین زیرآبی است که برای هدف قرار دادن شهر های ساحلی دشمن مورد استفاده قرار می گیرد. این اژدر هسته ای در صورت انفجار زیر آب، قادر است با قدرت ۲۰۰ مگاتن، سونامی با امواج بیش از ۵۰۰ متر را روانه خط ساحلی دشمن کند.

یک منبع ناشناس به خبرگزاری تاس روسیه گفت: این آزمایش در تابستان و همزمان با گرمتر شدن آب دریا ها و اقیانوس ها انجام می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن، ابزار نظامی قدرتمندی برای مقابله دریایی خواهد بود.

روسیه قدرتمندترین اژدر هسته ای خود را آزمایش می کند

بر اساس این گزارش، انتظار می رود اژدر پوسایدون با دو زیر دریایی ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه به محل مورد نظر منتقل شود. همچنین دو زیردریایی مسلح روسیه در اقیانوس آرام که هر یک قادر به حمل ۸ اژدر هسته ای هستند، این انتقال را پشتیبانی می کند.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» نام کانیون را به این اژدر روسی داده است. این در حالی است که سیا ادعا می کند اژدر های هسته ای روسیه تهدیدی برای شهر های آمریکا محسوب نمی شود. ولی ارتش روسیه اعلام کرده اژدر های پوسایدون در عمق حداکثر یک کیلومتری دریا ها عمل می کند و در برابر سامانه دفاع هوایی و شناسایی در رادار ایمن است.

روسیه قدرتمندترین اژدر هسته ای خود را آزمایش می کند

اژدر پوسایدون ۲۰ متر طول و ۲ متر عرض دارد و گفته می شود بزرگترین اژدری است که تاکنون ساخته شده است. این اژدر هسته ای که برای مسافت های طولانی در اقیانوس ها طراحی شده با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت [۱۰۷ گره دریایی در ساعت] حرکت می کند و با کلاهک هسته ای که دارد قادر است شهر های ساحلی، پایگاه های دریایی دشمن و زیر ساخت های آن ها مانند دکل های نفتی را منهدم کند. هیچ نوع زیر دریایی نمی تواند این اژدر را حمل کند بنابراین داخل محفظه های ویژه در کف دریا ها مستقر می شود. این در حالی است که سرعت اژدر های معمولی بین ۳۲ تا ۴۸ گره دریایی است.

کارشناسان نظامی پیشتر معتقد بودند ساخت چنین اژدر هایی صرفا یک حقه از سوی مقامات ارتش روسیه است. در حالی که روسیه تحقیقات در زمینه این اژدر ها را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده و هم اینک وارد مرحله آزمایش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: