تدابیر دولت پاکستان برای جلوگیری از تظاهرات‌ها علیه سفر بن سلمان

کدخبر: 2310895

مقامات پاکستان به منظور ممانعت از برپایی تظاهرات علیه سفر ولیعهد عربستان به این کشور تدابیر سفت و سختی را علیه پایگاه‌های اجتماعی اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی "اسکای لاین" سندی از وزارت کشور پاکستان به دست آورده است که شامل طرح‌های پلیس برای بستن ۱۹ هزار صفحه در فیسبوک و ۲۰ هزار حساب در توئیتر است و این اقدامات با هدف ممانعت از هماهنگی‌ها برای تظاهرات علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به پاکستان صورت می‌گیرد.

بنا به گزارش الجزیره، این سند که تصویری از آن توسط این سازمان در توئیتر منتشر شده، نشان می‌دهد، نیروهای پلیس گروه‌ها و سازمان‌های پاکستانی را که تصمیم دارند علیه سفر بن سلمان تظاهرات کنند، مشخص کرده‌اند.

قرار بود محمد بن سلمان امروز شنبه به پاکستان سفر کند، اما این سفر به فردا یکشنبه موکول شد.

طبق این طرح‌ها واحد جرم‌های سایبری، وابسته به پلیس پاکستان این گروه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی زیر نظر گرفته است.

سازمان "اسکای لاین" که مقر آن در استکهلم است، اعلام کرد که وزارت کشور پاکستان تدابیری را اتخاذ کرده که آزادی بیان و اندیشه را به طور گسترده نقض می‌کند.

در همین راستا، منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که اطلاعاتی به دستشان رسیده که بیانگر این است برخی اشخاص قصد ایجاد ناامنی در هنگام سفر ولیعهد عربستان را دارند. به همین دلیل، قانون ۱۴۴ إعمال شده است که اجازه سوار شدن بیش از یک نفر بر روی موتور سیکلت را نمی‌دهد. این قانون همچنین مانع از تجمع بیش از پنج تن تا زمان پایان سفر محمد بن سلمان می‌شود.

به رغم تدابیر و اقدامات امنیتی که از سوی مقامات پاکستان اتخاذ شده است، شهروندان این کشور عصر روز جمعه در شهر "لاهور" تظاهراتی به راه انداختند و شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها شعارهایی علیه ولیعهد سعودی نوشته شده بود.

در این پلاکاردها نوشته‌ها و تصاویری قرار داشت که سیاست‌های محمد بن سلمان و نقش وی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی و جنگ در یمن را محکوم می‌کرد. در بخشی از عکس‌ها نیز محمد بن سلمان به عنوان مرد محبوب ایالات متحده و اسرائیل نشان داده شده بود.

شماری از رهبران احزاب مخالف از جمله آصف علی زرداری ، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان و رهبران حزب انجمن اسلامی اعلام کردند که دعوت‌نامه‌ای برای حضور در ضیافت شامی که عمران خان، نخست وزیر این کشور به افتخار ولیعهد عربستان و هیأت همراه وی ترتیب خواهد داد، دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: