اخبار امنیتی سوریه؛

حمله خمپاره ای تروریستها به محرده

کدخبر: 2310897

حمله خمپاره ای تروریستها به محرده و گشایش دو گذرگاه برای آوارگان اردوگاه الرکبان در مرز سوریه با اردن از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، گروه های تروریستی که در شهرک اللطامنه حضور دارند، اقدام به نقض توافق منطقه کاهش تنش از طریق انجام حملات خمپاره ای به شهر محرده در حومه شمالی حماه کردند.

منابع سوری اعلام کردند: بر اثر اصابت گلوله های خمپاره به شهر محرده در حومه شمالی حماه خسارت هایی به اموال و املاک شهروندان این شهر وارد شد.

این منابع بیان کردند: در پی این حملات خسارت هایی به اموال و املاک شهروندان وارد شد اما تلفات جانی در پی نداشت.

گشوده شدن ۲ گذرگاه انسانی برای آوارگان اردوگاه الرکبان

مسکو و دمشق گشودن دو گذرگاه انسانی برای خروج شهروندان سوری از اردوگاه الرکبان را اعلام کردند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای از نیروهای آمریکایی و مزدوران تروریستش در منطقه التنف خواست، آوارگان موجود در اردوگاه الرکبان نزدیکی مرز سوریه با اردن را آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است: در شرایط کنونی، یکبار دیگر متقاعد شده‌ایم که نمی‌تـوان انتظار هیچ گونه موضع گیری سازنده‌ای را از طرف آمریکایی داشت و آنها هیچ اقدامی در جهت حل و فصل مشکلات اردوگاه الرکبان انجام نداده‌اند که تنها منجر به قربانی شدن تعداد دیگری از پناهجویان سوری ساکن آن شده است. به همین دلیل دولت سوریه با مشارکت نیروهای نظامی روسیه تصمیم گرفته‌اند تا در محدوده مرزی ۵۵ کیلومتری پیرامون منطقه التنف که توسط نظامیان آمریکایی اشغال شده است، دو گذرگاه انسانی در مناطق جلب و جبل الغربی ایجاد کنند که مجهز به ایستگاه بازرسی برای خروج داوطلبانه، بدون ممانعت و امن پناهجویان سوری از این منطقه به هر نقطه از خاک سوریه که مایل باشند، خواهد بود.

بر اساس این اطلاعات، ایستگاه‌های بازرسی بطور ۲۴ ساعته برای دیدار، پذیرش، توزیع و ارائه کمک‌های لازم به افراد خارج شده از اردوگاه الرکبان از صبح روز ۱۹ فوریه آغاز به کار خواهند کرد. در این ایستگاه‌ها مرکز معاینه پزشکی، ارائه کمک‌های بهداشتی و درمانی، استراحت، توزیع غذا، تهیه لباس و انتقال پناهجویان به محل‌های سکونتشان در سایر مناطق سوریه در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: