اردوغان:

باوجود هشدار آمریکا، از خرید موشک‌های اس-۴۰۰ صرف‌نظر نمی‌کنیم

کدخبر: 2310903

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد که با وجود تهدیدهای آمریکا خرید سامانه موشکی از روسیه را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه، یکروز پس از ضرب الاجل تعیین شده از سوی آمریکا تاکید کرده است که کشورش همچنان به قرارداد با طرف روسی پایبند است.

اردوغان این سخنان را هنگام بازگشت از نشست سه جانبه سوچی در هواپیما با خبرنگاران در میان گذاشته است. وی در این خصوص تصریح کرده است: ما به قرارداد خرید موشک های اس-۴۰۰ از روسیه پایبندیم بنابر این هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم از این تصمیم خود عقب نشینی کنیم.

ایالات متحده آمریکا پیشتر تا پانزدهم فوریه به آنکارا برای لغو قرارداد خرید موشک های اس-۴۰۰ فرصت داده و تاکید کرده بود در صورت پاسخ منفی ترکیه به این پیشنهاد از تصمیم اتخاذ شده برای فروش موشک های پاتریوت و تجهیزات مرتبط با این سامانه موشکی آمریکایی به ترکیه صرف نظر خواهد کرد.

واشنگتن همچنین به آنکارا هشدار داده بود که در صورت اجرایی شدن قرارداد خرید موشک های روسی، تحویل جنگنده های اف-۳۵ شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ( پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان) به آنکارا را متوقف خواهد کرد.

ترکیه که یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو است پیش از این نیز برغم هشدارهای آمریکا و دیگر اعضای ناتو برای صرف نظر کردن از خرید موشک های اس-۴۰۰ تاکید کرده بود که به این سامانه موشکی نیاز دارد و از تصمیم خود صرف نظر نخواهد کرد.

همپیمانان ناتو با این استدلال آنکارا را از خرید موشک های روسی منع کرده اند که سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ با سیستم‌های مورد استفاده در ناتو هم‌خوانی ندارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: