اعتراض ایرباس به آلمان به دلیل ممنوع کردن فروش تسلیحات نظامی به عربستان

کدخبر: 2310907

مدیر عامل شرکت ایرباس فرانسه به سیاست آلمان در ممنوع کردن فروش تسلیحات نظامی به عربستان واکنش نشان داد و گفت شاید باید به سمت تولید محصولاتی برویم که در آنها از قطعات آلمانی استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه‌وله، تام اندرز، مدیر عامل شرکت ایرباس فرانسه، با انتقاد از سیاست آلمان در ممنوع کردن فروش تسلیحان نظامی به عربستان سعودی، این اقدام را تفرقه افکنانه عنوان کرد.

وی گفت شاید باید به سمت تولید محصولاتی برویم که آلمان در تولید آنها نقشی نداشته باشد.

وی در مصاحبه ای که امروز منتشر شد، گفت: آلمان با اعمال ممنوعیت در فروش تسلیحات به عربستان در حال زیر سؤال بردن پروژه‌های نظامی مشترک در سطح اروپاست.

اندرز تأکید کرد صبر دیگر شرکای اروپایی ایرباس شامل انگلیس، فرانسه و اسپانیا نسبت به اقدام آلمانی‌ها در ممنوع کردن فروش سلاح به سعودی‌ها رو به اتمام است.

مدیر عامل ایرباس افزود: شرایط هم اکنون بسیار پیچیده و متشنج شده است. ممنوعیت فروش سلاح به عربستان که آلمان اعمال کرده است شامل ممنوعیت فروش تسلیحاتی است که توسط چندین کشور ارزوپایی تولید می‌شود و در این تسلیحات از قطعات آلمانی استفاده شده است.

مدیرعامل ایرباس هشدار داد شاید این شرکت به سمت توسعه محصولات خود برای تولید آنها بدون قطعات آلمانی برود.

اندرز می‌گوید سال‌هاست که اینگونه اقدامات آلمانی‌ها ما را دیوانه کرده است. آنها حتی وقتی در یک محصول نظامی مانند بالگرد یک قطعه کوچک آلمانی استفاده شده باشد به خود حق می‌دهند که فروش این بالگرد که مثلا در فرانسه تولید می‌شود را ممنوع کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: