ظریف:

حرف‌های پنس مضحک است/ حزب‌الله از خود در برابر حملات اسرائیل دفاع می‌کند

کدخبر: 2311005

وزیر خارجه ایران از سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا درباره ایران انتقاد کرد و آنها را مضحک خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان , محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» به سخنان اخیر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد و اظهارات وی را مضحک خواند. وزیر خارجه ایران درباره اظهارات پنس در کنفرانس ورشو مبنی بر تشبیه ایران به دولت نازی و اینکه ایران در پی به راه انداختن هولوکاست جدیدی است گفت: حرف های معاون رئیس جمهور آمریکا خنده دار است. ایران همواره از یهودیان حمایت کرده است ما فقط مخالف صهیونیسم هستیم.

ظریف در ادامه درباره قدرت نظامی و توسعه برنامه موشکی ایران هم گفت: ما مجبوریم از خود دفاع کنیم. منطقه ما مملو از تسلیحات است. کشورهای حاشیه خلیج فارس فقط در سال ۲۰۱۸، ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات خریده اند، ما بخشی از این هزینه را صرف می کنیم و تسلیحات ما صرفا دفاعی هستند.

خبرنگار اشپیگل در ادامه به نگرانی طرف های اروپایی از برنامه موشکی ایران اشاره کرد و گفت: آیا ما باید در منطقه ای به شدت مسلح، بی دفاع باشیم؟ اگر اروپا از اینکه ما موشک می سازیم شکایت دارد باید به ما جنگنده بفروشد. ما تجربه جنگی هشت ساله با عراق را داریم. ما در آن زمان هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره حمایت های ایران از حزب الله لبنان هم گفت: حزب الله از خود در برابر حملات اسرائیلی ها دفاع می کند. اسرائیل آزاد است تا اهدافی را در سوریه بمباران کند و حریم هوایی لبنان را نقض کند. البته در این زمینه استانداردهای مختلفی وجود دارد. مثلا اسرائیل خود را تجهیز می کند تا بیش از ۳۰۰ حمله علیه سوری ها صورت دهد و هیچکس هم به این موضوع اهمیت نمی دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: