ارائه آموزش های ایمنی به ۶۰ هزار معلم تهرانی در سال آینده

کدخبر: 2311024

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح حامی ایمنی برای مدارس پایتخت گفت: در سال آینده ۶۰ هزار نفر از این افراد تحت آموزش قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی داوری در حاشیه برنامه «حامی ایمنی» برای مدارس که در محل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرحی که امروز سازمان از آن رونمایی می کند با توجه به موضوع اهمیت ایمنی دانش آموزان سال هاست که مورد توجه آتش نشانی بوده؛ در وهله اول ما به دانش آموزانی نیاز داریم که فرهنگ ایمنی را به آن ها بیاموزیم تا همیشه این موضوع دغدغه ذهنی آن ها باشد.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در طرح «همیار پلیس» نشان داده فرهنگ سازی از طریق کودکان موفق بوده است، تصریح کرد: همیاران پلیس نقش بسیار موثری را در فرهنگ ترافیک ایفا کردند و ما تلاش کردیم با الگوبرداری از این طرح موفق، دانش آموزان را با فرهنگ ایمنی آشنا کنیم. خانواده ها و مدارس نیز به وسیله دانش آموزان می توانند با خطرات حوزه ایمنی آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه ایمنی از دانش آموزان تهرانی آغاز شده است، عنوان کرد: فرهنگ سازی ایمنی را از مدارس ابتدایی پایتخت آغاز کردیم و امیدواریم این طرح به صورت داوطلبانه در سایر استان های کشور هم اجرایی شود تا برای سال آینده دانش آموزان و خانواده ها با خطرات ایمنی آشنا شوند و این موضوع توسط شهروندان مهم شمرده شود.

داوری با بیان اینکه از سال آینده دوره های آموزشی ویژه مربیان و معلمان هم آغاز خواهد شد، گفت: معلمان و مربیان کسانی هستند که باید در مواقع خطر عکس العمل های مناسب داشته باشند، آن ها همواره در حوادث نقش پررنگی داشته و در برخی از موارد جان خود را برای نجات دانش آموزان از میان آتش از دست دادند. به همین دلیل آتش نشانی با احساس مسئولیت اجتماعی تصمیم گرفت تا روند آموزش معلمان و مربیان را آغاز کند.

به گفته وی، سال آینده ۶۰ هزار معلم تهرانی آموزش های لازم را به منظور ایمنی مدارس دریافت خواهند کرد.

داوری در پاسخ به این سوال که در پایتخت چه تعداد مدرسه ناایمن وجود دارد، گفت: آتش نشانی از حیث خطرات مرتبط با آتش سوزی این مساله را بررسی می کند، اما ما نمی توانیم به صورت قاطع بگوییم مدرسه ای از این لحاظ ناایمن است زیرا ممکن است خطر آتش سوزی یک ساعت گذشته وجود نداشته باشد، اما در همین لحظه حریق رخ دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از دو هزار مدرسه در پایتخت در پایش زمستانی مورد رصد قرار گرفتند، افزود: اگرچه در ابتدای سال تحصیلی همه مدارس بازبینی می شوند، اما از ابتدای زمستان نیز ما مجدداً پایش مدارس را آغاز کرده ایم و نکات و دستورالعمل های لازم را به مدارس ارجاع داده ایم. ممکن است در مدرسه ای از بهترین وسایل گرمایشی استفاده شود، اما اگر شیوه استفاده نامناسب باشد حتماً خطرساز خواهد بود. براین اساس، آتش نشانی مدارس را همراهی می کند تا به یک ایمنی مناسب برسند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: