فیسبوک صفحات روسی اشتراک ویدئو را مسدود می‌کند

کدخبر: 2311237

فیسبوک به تازگی برخی از صفحات روسی منتشرکننده ویدئو و عکس را مسدود کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به تقابل های سیاسی دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه، شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک با وجود بی طرف دانستن خود و عدم دخالت در مسائل سیاسی همواره جهت گیری ها و اقداماتی را بر علیه روسیه انجام داده است.

سرکوب نرم نامی است که کارشناسان حوزه فناوری روی اقدامات فیسبوک برای کنترل کابران روسی و صفحات مرتبط با روسیه، نهاده اند. منابع روسی به تازگی اعلام کرده اند با وجود فشار دائمی فیسبوک بر روی صفحات مربوط به این کشور، به تازگی سرکوب این شبکه اجتماعی حالت تهاجمی تر به خود گرفته و بسیاری از صفحه های انتشار ویدئو و عکس را که در ارتباط با روسیه بودند، مسدود کرده است.

با وجود اینکه فیسبوک همواره با رد ادعاهای روس ها، این شبکه اجتماعی را همچنان بی طرف و خارج از درگیری های سیاسی می داند، برخی از مسدودسازی های صفحات روس را تایید کرده است. مسئولان فیسبوک علت این اقدام خود را دفاع از امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی کابران این شبکه اجتماعی دانستند و گفتند: «در ماه های اخیر یک صفحه فعال روسی با انتشار ویدئو آلوده به ویروس در صدد انجام اقداماتی خطرناک بود که به وسیله کارشناسان امنیتی فیسبوک شناسایی شد و صفحه مرتبط با آن نیز مسدود گردید.»

فیسبوک صفحات روسی اشتراک ویدئو را مسدود می کند

تعدادی از کاربران روس فیسبوک در واکنش به اقدام اخیر این شبکه اجتماعی گفتند: «فیسبوک تقریباً از زمان تأسیس با روسیه رفتاری دوگانه داشته و با کم جلوه نشان دادن موفقیت های روسیه و بزرگنمایی از سبک زندگی و دستاوردهای ایالات متحده آمریک به دنبال فشار و سرکوب رسانه ای روسیه است.

صاحبان برخی از صفحات مسدود شده ضمن ابراز ناراحتی خود، گفتند: «این صفحات تنها برای انتشار ویدئو نبود و چنین اقداماتی از سوی فیسبوک ضررهای اقتصادی نیز برای ما در پی دارد. فیسبوک به جای مسدودسازی صفحه های روسی به بهانه های واهی باید از انتشار تصاویر و مفاهیم ترویج کننده خشونت در این شبکه اجتماعی جلوگیری کند».

فیسبوک صفحات روسی اشتراک ویدئو را مسدود می کند

تاکنون اسنادی مبنی بر استفاده گسترده حامیان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای ساکن کردن مخالفان در روسیه افشا شده اما آن چه که به طور کلی در این شبکه اجتماعی محسوس است، عدم رعایت عدالت در برخورد با کابران روس از سوی دست اندرکاران فیسبوک است. به نطر می رسد آمریکایی ها با درک تاثیر این شبکه اجتماعی در روسیه، تصمیم گرفته اند علاوه بر سرکوب رسانه ای، فشارهای اقتصادی را نیز از طریق فیسبوک بر روسیه افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

ایالت های مختلف آمریکا درگیر با پرونده های نقض حریم خصوصی کاربران فیسبوک

چگونه جنگ روانی در فضای مجازی اثرگذار تر و کم هزینه تر از جنگ نظامی می شود؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: