جذب ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

کدخبر: 2311241

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از جذب بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش تولید از آغاز امسال تا پایان دی ماه در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، امروز (یکشنبه) نشست خبری سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست محسن نریمان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.

به گفته وی ۹۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید و در صنایع سلولزی، آهن آلات، فولاد، نفت، محصولات پالایشگاه‌ها، روغن، فرآوری و بسته‌بندی بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همچنین با اشاره به تحریم‌ها، میزان صادرات از آغاز امسال تاکنون را ۲۱۳ میلیون دلار عنوان کرد؛ در حالیکه مجموع صادرات این منطقه تا ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته معادل ۲۱۵ میلیون دلار بوده است.

نریمان میزان واردات ۱۰ ماهه نخست امسال در این منطقه را نیز ۴۹ میلیون دلار اعلام کرد که به گفته وی در مقایسه با واردات ۱۳۳ میلیارد دلاری در سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: