ظرفیت پالایشی کشور ٢٠ درصد افزایش یافت

کدخبر: 2311412

با به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس این ظرفیت به ٢.١ میلیون بشکه رسید؛ به عبارت دیگر ظرفیت پالایشی کشور ٢٠ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان برگزار شد، با بیان این‌که ظرفیت پذیرش خوراک در پالایشگاه‌های نفت ١.٧ میلیون بشکه بوده است، افزود: با به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس این ظرفیت به ٢.١ میلیون بشکه رسیده است. به عبارت دیگر ظرفیت پالایشی کشور ٢٠ درصد افزایش یافته است.

ظرفیت تولید بنزین دو برابر شد

وی درمورد ظرفیت تولید بنزین در کشور توضیح داد: طرفیت تولید بنزین در سال ٩١، ٥٢ میلیون لیتر بوده که با اضافه کردن اکتان افزا به ٥٨میلیون لیتر می‌رسید. این میزان در سال جاری به ١٠٥میلیون لیتر رسیده است و تا پایان سال از ١٠٥میلیون لیتر نیز بیشتر خواهد شد. ظرفیت تولید بنزین طی پنج سال دو برابر شده است. وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: این بار برعکس گذشته که آمریکا برای واردات بنزین ایران مشکل ایجاد کرده بود نتوانست ایران را با بنزین تهدید کند.

زنگنه از توانایی ایران برای صادرات بنزین خبر داد و افزود: عمداً صادر نمی‌کنیم زیرا می‌خواهیم ذخایر خود را افزایش دهیم. از مهرماه سال جاری واردات بنزین قطع شده و در بودجه سال آینده هم ردیفی برای واردات بنزین نیست.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: