سخنرانی کوبنده و مسحورکننده ظریف در نشست مونیخ از نگاه پولیتیکو

کدخبر: 2311435

نشریه آمریکایی پولیتیکو گزارشی در خصوص سخنرانی محمد جواد ظریف در نشست امنیتی مونیخ منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، پولیتیکو در مقاله‌اش آورده است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، در سخنرانی‌اش با مسحور کردن حضار ضمن تاختن به دولت ترامپ، نقطه نظرات تهران را اعلام کرد و از اروپا خواست که بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش کند.

پولیتیکو گزارش داد که سخنرانی ظریف آن قدر مؤثر بود که باعث گشت به پربحث‌ترین نطق این نشست تبدیل شود. این نشریه همچنین سخنرانی ظریف را بسیار کوبنده عنوان کرد.

این گزارش همچنین به تقدیر و تمجید از توییت ظریف پس از پایان این نشست پرداخت و نوشت که وی می‌تواند از اصطلاحات انگلیسی به نفع خود بهره جوید. محمدجواد ظریف در توییت خود نوشته بود: اروپا اگر می‌خواهد خلاف جهت موج خطرناک یکجانبه‌گرایی آمریکا شنا کند، باید خود را به آب بزند.

طبق این گزارش، سخنرانی بی‌پرده ظریف و تمایلش در جدل با مجری - که می‌خواست ایران را برای ستیزه‌جویی‌های نظامی و خلاف‌های برون مرزی مسئول بداند - باعث خرسندی برگزارکنندگان این نشست سالیانه شد.

ظریف این سخنان را سه روز پس از برگزاری کنفرانس ضدایرانی ورشو توسط آمریکا مطرح کرد. آمریکا تلاش داشت در این نشست جامعه بین‌المللی را علیه تهران با خود همراه کند؛ اما سخنرانی ظریف در مونیخ و جواب‌های دندان‌شکنانه‌اش در بخش پرسش و پاسخ، نشان داد که دولت تهران مطلقاً در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود نیاورده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: