حدادعادل:

بخش خصوصی برای حفظ بنیه اقتصادی کشور تلاش کند

کدخبر: 2311564

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایطی که دشمنان در جنگ اقتصادی ما را هدف گرفتند بخش خصوصی باید همه توان خود را برای حفظ بنیه اقتصادی کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل در مراسم نکوداشت سید علاءالدین میرمحمد صادقی که عصر امروز(دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰ سال است ایشان را می‌شناسم و از هنر ایشان در مدرسه سازی اطلاع دارم. مرحوم پدرم می‌گفت ما بازرگان و تاجر درست هم داریم که نمونه‌اش میرمحمد صادقی است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن می فرمایند در روز قیامت برای هر جماعتی یک الگویی را حاضر می‌کند و پیامبر الگوی امت اسلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این موضوع که شهید چمران الگویی برای دانشگاهیان در قیامت است، افزود: به نظرم شهید چمران فردی بود که دکتری فیزیک پلاسما داشت واما ایمان و عشق به وطن او را از آمریکا به جنوب لبنان کشاند و سپس در جنگ تحمیلی حضور یافت.

حدادعادل تصریح کرد: نمی خواهم عصمت برای حاج علاءالدین میرمحمدصادقی قائل شوم اما او یک الگو برای همه فعالان اقتصادی نظام است. در شرایطی که برخی از آن سوی بوم انقلاب افتادند، میرمحمد صادقی نشان داد می‌توان سالم و انقلابی بود و فعالیت اقتصادی کرد.

وی با طرح این موضوع که برگزاری مجلس نکوداشت برای علاءالدین میرمحمد صادقی کار پاکیزه‌ای است، افزود: همه کسانی که اینجا جمع شدند دلشان در گرو این ارزش هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان در جنگ اقتصادی ما را هدف گرفتند بخش خصوصی باید همه توان خود را برای حفظ بنیه اقتصادی کشور قرار دهد.

حدادعادل عنوان کرد: همانطور که رهبرانقلاب اصل ۴۴ بخش خصوصی را تبیین کردند، دولت باید موانع را از سر راه بخش خصوصی بردارد. امروز جنگ اقتصادی است همانطور که در سال ۳۲ هم جنگ اقتصادی به راه افتاد.

وی عنوان کرد: امروز بازرگانان ایران باید الگوی خود را بازرگانانی همچون میر محمد صادقی قرار دهند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: