کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لزوم توجه به جوانگرایی از موضوعات مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است

کدخبر: 2311567

یک فعال اصولگرا در ارزیابی بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، آن را حرکتی در جهت توجه ویژه مسئولان به جوانان دانست.

حسین کنعانی مقدم، یک فعال اصولگرا در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ، درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: این بیانیه بیش از هرچیز یک نقشه راه کاملا منطقی و منطبق بر واقعیت بود که طی آن نه تنها مروری بر ۴۰ سال گذشته صورت گرفت بلکه تحلیلی بر وضعیت کنونی کشورمان بود و همچنین با آینده پژوهی مبتنی بر واقعیات علمی چهره آتی کشورمان را نیز به تصویر کشید.

وی ادامه داد: دو موضوع مهم دیگر نیز در این بیانیه مطرح شد که یکی از آن ها بحث نظام انقلابی بود، واژگان سیاسی تازه ای بود که رهبری برای نخستین بار آن را طرح کردند و با توجه به اینکه ما تجربه نظام های پارلمانی، نظام ریاستی، نظام حزبی و نظام های سلطنتی را در دنیا داشته ایم، این کلیدواژه نظام انقلابی می تواند افق های تازه ای را پیش روی جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده و پاسخ گوی تمامی نیاز های جامعه ما در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نظامی و امنیتی حتی طی ۵۰ سال آتی باشد.

یک فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: علاوه بر این موضوع دیگری که در این بیانیه قابل توجه بود، شکل گیری نهادی برای بررسی و مبارزه با فساد و انحراف بود که از جمله ویژگی های آن این بود که توانایی نظارت بر هر سه قوه را دارا باشد تا دیگر ما منتظر وقوع فساد نباشیم و سپس با آن مبارزه کنیم بلکه پیشگیری از فساد را سرلوحه خود قرار دهیم.

کنعانی مقدم با بیان اینکه موضوع جوان گرایی یکی از جملات کلیدی و پرشمار رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب محسوب می شود، افزود: به طور قطع رهبری همواره یکی از مهمترین افرادی بودند که پیش از این هم نه در شعار بلکه در عمل همواره توجه شایانی را به جوانان نشان داده و آن ها را پیشگام و پیشرو در حرکت های مختلف از جمله بحث های علمی، دفاع مقدس و مدیریت اجرایی کشور عمل کردند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: بسیاری از مسئولین اگرچه در بیان شعار جوان گرایی می دهند، اما در عمل آن طور که باید و شاید به جوان ها میدان نداده و آنها را باوجود شجاعت و توانمندی که دارند در کار های حاشیه ای قرار داده و در مدیریت های کلان کمتر به این توانمندی ها توجه می کنند.

وی همچنین با اشاره به واژه آرمان خواهی تاکید شده در بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: انقلاب ما همواره انقلابی ایدئولوژیک، آرمان گرا و دارای حرکت انقلابی بوده و رهبری نیز معتقدند که ما باید قله های مرتفع علم و فناوری و توسعه را چه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و چه در مسائل اقتصادی طی کرده و آن ها را فتح کنیم.

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب افقی باز را در جهت رسیدن به آرمان های انقلاب ترسیم کردند. همچنین یکی دیگر از مسائل مهم و به حق مطرح شده در این بیانات موضوع تداوم انقلاب در نسل های آینده بود که ما وظیفه داریم این موضوع را هم از لحاظ ساختاری و هم اجرایی امکان پذیر کنیم ،به طوری که انقلاب بتواند به اهداف خود رسیده و آن ها را محقق کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: