نشست کشورهای اروپای مرکزی در قدس اشغالی لغو شد

کدخبر: 2311581

نخست وزیر جمهوری چک از لغو نشست گروه موسوم به ویشگراد که قرار بود در قدس اشغالی برگزار شود خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی دولت جمهوری چک، «آندری بابیش» نخست وزیر جمهوری چک روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد نشست مقامات کشورهای موسوم به گروه ویشگراد در قدس اشغالی لغو شده است و مقاماتی که از این کشورها برای شرکت در نشست مذکور عازم سرزمین های اشغالی شده اند، تنها به برگزاری نشست های دوجانبه با یکدیگر اکتفا خواهند کرد.

روز گذشته نخست وزیر لهستان در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو علیه مردم لهستان تصمیم به لغو سفرش به لهستان گرفته و وزیر امور خارجه کشورش را جایگزین خود برای شرکت در نشست ویشگراد کرده بود اما امروز در پی مطرح شدن اظهارات ضدلهستانی از سوی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، سفر وزیر امور خارجه لهستان به سرزمین های اشغالی نیز لغو شد.

ادامه تنش در روابط ورشو-تل آویو/ سفر وزیر خارجه لهستان به سرزمین های اشغالی نیز لغو شد

تنش در روابط رژیم اسرائیل و لهستان با پایان کنفرانس ورشو/لهستان سفیر صهیونیست‎ ها را فراخواند

گروه ویشگراد یا گروه وی-4 در سال 1991 و با حضور چهار کشور جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی که در منطقه اروپای مرکزی واقع شده اند، به منظور تقویت همکاری های نظامی، فرهنگی و اقتصادی بین این کشورها تشکیل شد. برگزاری نشست جدید این گروه در سرزمین های اشغالی از قبل نیز با مخالفت هایی در درون کشورهای عضو مواجه بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: