عمان: با اسرائیل به نیابت از هیچ طرفی مذاکره نکرده‌ایم

کدخبر: 2311585

«یوسف بن علوی» وزیر مشاور در امور خارجه پادشاهی عمان هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد و روابط با تل‌آویو را یک روند سیاسی در جهت حل مسأله فلسطین دانست.

­

­به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امور خارجه پادشاهی عمان در نشست مشترک خبری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: از راهکار تشکیل دو کشوری برای حل مسئله فلسطین حمایت می کنیم و با اسرائیل به نیابت از هیچ کسی مذاکره نکرده ایم. از نقش روسیه در حل بحران سوریه و بازگرداندن این کشور به جایگاهش در چارچوب اتحادیه عرب تشکر می کنیم. ما برای تقویت تماس ها بین دو کشور به منظور باز کردن افق های جدیدی در همکاری های خود، توافق کردیم.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) می تواند درباره ایران هر چه می خواهد بگوید، اما این مسئله به معنای آن نیست که ما با او موافق هستیم.

او همچنین درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: با اینکه هنوز توافقی بین اعضای اتحادیه عرب وجود ندارد، اما بازگشت سوریه به این اتحادیه ضروری است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست مشترک خبری با یوسف بن علوی همتای عمانی اش در مسکو گفت: پایگاه های نظامی آمریکا و تامین سلاح برای کردها، ترکیه را نگران کرده است. آمریکایی ها تروریست ها را در منطقه التنف آموزش می دهند. آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایتش، مانع از خروج پناهجویان از اردوگاه الرکبان سوریه می شوند.

­وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روسیه و عمان از همان ابتدا خواستار دستیابی به حل سیاسی در یمن بودند. ما با همه طرف های یمنی تعامل داریم و از همه آن ها درخواست می کنیم به زور متوسل نشوند و پای میز مذاکره بنشینند. ما از نتایج گفتگو های استکهلم درباره یمن استقبال کردیم، اما متاسفانه اجرای این توافقنامه با پیچیدگی هایی روبرو شد.

­انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: