رئیس اتاق بازرگانی ایران:

خطر سقوط اخلاقی بدتر از اوضاع اقتصادی است

کدخبر: 2311601

رئیس اتاق بازرگانی ایران خطاب به معاون اول رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: در شرایطی که در آن قرار داریم، اوضاع اقتصادی آن‌قدر خطر بزرگی نیست، موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود، سقوط اخلاقی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین شافعی امروز در مراسم نکوداشت سید علاء میرمحمدصادقی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: خوشحالیم که بخش خصوصی با جنس زمخت اقتصاد امروز تصمیم گرفته که از کار گل برآید و به کار دل نشیند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مراسم نکوداشت این فعال اقتصادی گفت: وزن این جلسه نشان می‌دهد که هنوز نزد مردم ما و در کشورمان کرامت جایگاه خاص خود را دارد و واژه بزرگ کرامت در زندگی ما ارزش والایی دارد.

وی اظهار داشت: ما امروز نقطه آغازی را در اتاق بازرگانی ایران پایه‌گذاری کرده‌ایم که حتما پایانی نخواهد داشت و آن ارزش‌گذاری و احترام به اخلاق در بین فعالان اقتصادی است.

شافعی گفت: تاریخ نشان داده طول عمر هیچ‌گاه باعث ماندگاری هیچ انسانی نشده است و عرض آن به تنهایی نتوانسته باعث جاودانگی شود، بلکه آنچه حجم عمر را تعیین می‌کند، ارتفاع عمر یا همان به سمت آسمان رفتن است و آنجاست که حجم عمر تشکیل شده و باعث ماندگاری انسان‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: طول عمر ما سن و سال است و عرض عمر قیل و قال و ارتفاع عمر پروبال ماست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جز این هیچ انسانی در طول تاریخ نه به دلیل جا و نه به دلیل مقام و نه به دلیل مکنت و قدرت در دنیا ماندگار نشده است و نمونه‌های بسیاری هم وجود دارد.

شافعی اضافه کرد: مدیران ماندگار کسانی هستند که قادرند تعادل لازم را بین انسان و ماشین و بین احساس و منطق و بین معیشت و فضیلت به نفع رستگاری انسان‌ها به کار برند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک انسان ماندگار، یک رهبر عاشق و عاقل است. مغز و عقل تولید اندیشه می‌کند اما دل تولید انگیزه می‌کند و تلفیق این دو می‌تواند باعث رستگاری انسان شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای میرمحمد صادقی یک مدیر عاقل و عاشق است که به مسئولیت اجتماعی خویش واقف بوده است.

شافعی در پایان خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: در شرایطی که ما در آن قرار داریم، اوضاع اقتصادی آن‌قدر خطر بزرگی نیست، برای مسائل و مشکلات ما، و موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود، مسئله سقوط اخلاقی در جامعه است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شاید هر فردی مسئول است که این موضوع مهم را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و این بزرگداشت هم در اصل توجه دادن به مسئله سقوط اخلاقی در جامعه است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: