شیخ‌الاسلام: مساله فلسطین، الهام بخش انقلاب ما بود

کدخبر: 2311713

سفیر پیشین ایران در سوریه اظهار کرد:‌ مساله‌ی فلسطین از انقلاب اسلامی شروع نشده بلکه قبل از انقلاب الهام بخش ما بوده است و ما فلسطین را به عنوان سمبل خود انتخاب کرده بودیم.

به گزارش ایسنا، حسین شیخ‌الاسلام در مراسمی که با عنوان چهلمین سالروز اهدای سفارت رژیم صهیونیستی به فلسطین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: این روز را به همه به ویژه تمام فلسطینیان و بخصوص آنهایی که امروز در صحنه مبارزه قرار دارند، تبریک می‌گویم. این آیه اصلی قرآن است که هدایت کننده ما است و اگر پیامبر (ص) از مسجد الاقصی عروج کردند نشان می‌دهد که خاصیتی که مسجد الاقصی دارد مسجد الاحرام ندارد.

وی افزود: حمایت از فلسطین از زوایای مهمی برای ما یک وظیفه است زیرا خانه و سرزمین آنها را گرفته‌اند و خودشان را هم شکنجه کرده و می‌کشند. آیه‌های صریحی در قرآن وجود دارد که باید از مظلوم حمایت و پشتیبانی کنیم.

سفیر پیشین ایران در دمشق همچنین بیان کرد:‌ قضیه فلسطین و پشتیبانی ما از فلسطینی‌ها از انقلاب شروع نشده بلکه آنها قبل از انقلاب الهام بخش ما بودند در واقع پیروزی انقلاب پیروزی راه حل فلسطینی‌ها است و گواه این مساله است که اسراییل باید از بین برود.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی قبل از سال 57 فلسطین را به عنوان سمبل خود انتخاب کرده بود و در هیچ سخنرانی سیاسی قبل از انقلاب نمی‌بینیم الا این که اسم شاه، آمریکا و اسراییل آورده شده است.

وی یادآور شد: وقتی افرادی از حزب الله برای اولین بار خدمت امام رسیدند عقایدشان را بیان کردند امام فرمودند همه این ها به جای خود اما شما باید اسراییل را از بین ببرید.

بله همه دنیا از اسرائیل پشتیبانی می‌کنند همه دنیا هم از شاه پشتیبانی می‌کردند اما ملت ایران شاه را بیرون کردند و شما باید اسراییل را بیرون کنید. شاه چیزی داشت که اسراییل ندارد. شاه 2 هزار و 500 سال وجهه شاهنشاهی داشت اما اسراییل ریشه‌ای در این منطقه ندارد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین اظهار کرد: قبل از سال 1982 ارتش اسراییل شکست ناپذیر به شمارمی رفت اما این ارتش امروز همان است که بارها شکست خورده است و در حال حاضر هم اسراییلی‌ها هر روز کوچکتر می‌شوند و به دور خود دیوار می‌کشند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ باید باقی سرزمین فلسطین را هم پس بگیریم آن زمان که امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد ما را به این نتیجه می‌رساند که راه تنها یک چیز است آن هم از راه شهادت و آن چه در کربلا و مبارزه با ظلم اتفاق افتاده باید دنبال شود تا به پیروزی برسد. امروز جمعیت عظیمی که به کربلا می‌روند اگر قرار باشد با یک ساختاری به طرف فلسطین هدایت شود، اسراییلی باقی نمی‌ماند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: