نامه دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به رییس صداوسیما

کدخبر: 2311717

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رییس صداوسیما نوشت: زمان آن رسیده که انقلابی دیگر این بار در ساختار سازمان‌ها و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی و از آن به جامعه اسلامی و در نهایت نیل به هدف تمدن نوین اسلامی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

صدا و سیما دانشگاهی همگانی باشد که در آن دین و اخلاق و ارزش‌های اسلامی و راه و روش زندگی و تازه‌های جهان علم و سیاست و اندیشه‌های نوین و راهگشا، به زبان‌های رسا و باب فهم همه قشرها، آموخته شود و همه از ذهن‌های ساده تا مغزهای متفکر و انسان‌های برجسته، بتوانند به تناسب آمادگی خود از آن بهره ببرند و از فیض آن سیراب شوند. مقام معظم رهبری

اکنون که ملت شریف ایران، درکنار هم یکپارچه جشن ۴۰ سالگی و بلوغ انقلاب اسلامی ایران را، باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار نمود زمان آن رسیده که عصاره‌ی ۴۰ سال کار و تلاش در راه پیش برد اهداف انقلاب، خود را نمایان کند و انقلابی دیگر این بار در ساختار سازمان‌ها و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی و از آن به جامعه اسلامی و در نهایت نیل به هدف تمدن نوین اسلامی صورت گیرد.

یکی از مهمترین و موثرترین این سازمان‌ها که نقش بسیار راهبردی در برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی دارد، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است. سازمانی که اهمیتش آن چنان زیاد است که می‌تواند سهم قابل توجهی در شکل‌گیری سبک زندگی جامعه اسلامی داشته باشد، و با ارائه الگوهای مفید زندگی، آن‌ها را به یک باور عمومی تبدیل نماید.

در مقابل این وظایف خطیر، این روزها شاهد صداوسیمایی هستیم که به جای گسترش سبک زندگی اسلامی، مروج تجمل‌گرایی و بلندگوی مصرف زدگی و ارائه دهنده‌ی سبک زندگی غیر اسلامی و ایرانی است. این روزها فیلم ها و پویانمایی‌های ما رنگ و بوی غربی می‌دهد. خیلی وقت است که فیلم‌های پرمحتوا و اصیل برای چندمین بار تکرار می‌شوند و دریغ از فیلمی فاخر و ارزشمندی که به تازگی ساخته شده باشد. این روزها شاهد مصادره‌ی ارزش‌های اسلامی توسط فیلم‌هایی هستیم که با هزارپای فریبنده‌ی خود قدم بر باورهای دینی ملت گذاشته و فروشنده‌ی عقاید، باورها و ارزش‌های کشور اسلامی ما شده‌اند. به راستی صدا و سیما چه بسیار می تواند در تزریق امید ناشی از عقلانیت، به جامعه کمک کند و به راستی در این زمینه چه بسیار غافل بوده‌ایم.

در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید چندین و چند باره ی مقام معظم رهبری بوده است باید اذعان داشت که گام موثری توسط این سازمان برداشته نشده و بیشتر شاهد ترویج مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی در سینما و تلویزیون هستیم و این سازمان که یکی از مهمترین ابزارها برای ترویج فضائل رفتار اقتصادی افراد و خانواده‌ها محسوب می شود در حال ترویج استفاده از کالای خارجی به جای کالای داخلی است. تبیین درست مفهوم اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با اقتصاد ریاضتی یکی از اصلی‌ترین مطالبات جنبش دانشجویی از رسانه ملی است که متاسفانه تاکنون رخ نداده است.

در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان لازم می‌داند در راستای ایفای نقش مطالبه‌گری خود از ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی درخواست کند تا جلوی جریان منفی به وجود آمده در سازمان خود را گرفته و رویکرد مثبت و موثری را در رابطه با سبک زندگی اسلامی، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، پیش بگیرید. همچنین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که در بیانیه «گام دوم انقلاب» مطرح گشته، می‌بایست نقش نیروهای جوان و متعهد و متخصص در صدا و سیمای انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر از گذشته شده و گردش نخبگان در این سازمان به معنای واقعی رخ دهد.

قطعا جنبش دانشجویی پیگیری‌های مجدد را در راستای تحقق این مطالبات بر حق، انجام خواهد داد؛ امید است این نامه مقدمه‌ای باشد بر تحولاتی عظیم برای ایجاد صدا و سیمای آرمانی تمدن نوین اسلامی، که به حول و قوه الهی به زودی محقق خواهد شد.

و من الله التوفیق محمد امین مهدی پور دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: