وزارت اقتصاد اعلا م کرد:

مردم ۱۷ استان درباره آینده فرزندانشان از بقیه استان‌ها نگرانترند+ نمودار

کدخبر: 2311999

با تحلیل شاخص سرمایه اجتماعی در سال ۹۶، بالغ بر ۱۷ استان در مورد پرسش نگرانی نسبت به آینده فرزندان رتبه پایین‌تر از میانگین کشور کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی در رابطه با پایش شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در راستای سنجش و ارتقای بهره‌وری (تحلیل شاخص سرمایه اجتماعی در سال 1396) منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۱۷ استان نسبت به آینده فرزندان از نگران هستند که وضعیت نامساعد تلقی می‌شود.

در بخشی از این گزارش به موضوع نگرانی از اینده فرزندان به عنوان یکی از شاخص‌های سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود. در این زمینه مردم استان‌های مختلف در مواجه با این سوال که «نسبت به آینده فرزندانتان چقدر نگران هستید؟» پاسخ‌های متفاوتی ارائه کردند.

نگرانی از آینده فرزندان از عوامل منفی برای سرمایه اجتماعی از استان‌هایی که امتیاز بالایی در این سوال کسب کرده‌اند نگرانی کمتر از و سرمایه اجتماعی بالا و استان‌هایی که امتیاز کمتری دارند نگرانی بیشتر نسبت به آینده فرزندان و بنابراین سرمایه اجتماعی پایین دارند.

نکته: ارقام بدست آمده بین صفر و یک است.

بر مبنای نتایج به دست آمده استان های همدان، کرمانشاه و خوزستان بالاترین امتیاز را در عدم نگرانی نسبت به آینده فرزندان خود دارند که به معنای سرمایه اجتماعی بالا است.

استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، قم، کردستان، مازندران، مرکزی و یزد با امتیاز صفر و البرز، آذربایجان شرقی، فارس و گلستان با امتیاز ۰.۱۴ و اردبیل و سمنان با امتیاز ۰.۱۵ نیز کمتر این امتیازات را در عدم نگرانی نسبت به آینده فرزندانشان دارند که معنای سرمایه اجتماعی پایین است.

میانگین کشور در این مولفه ۰.۲۸ که ۱۷ استان امتیازی پایین‌تر از میانگین کسب کرده‌اند و این نشان از وضعیت نامساعد این مولفه در کشور دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: