کلاهی که بر سر ولیعهد عربستان رفت +تصاویر

کدخبر: 2312021

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که برای بدست آوردن گران قیمت‌ترین تابلوی جهان سر و دست شکست، رکب خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، تابلوی «سالواتور موندی» که سال گذشته به ارزش نیم میلیون دلار در حراجی بزرگ نیویورک توسط ولیعهد عربستان خریداری شد، به احتمال زیاد قلابی است.

تابلوی «سالواتور موندی» یا «منجی عالم» لئوناردو داوینچی بیش از ۵۰۰ سال قبل به سفارش لویی دوازدهم که چهره حضرت مسیح(ع) است، کشیده شده است.

سال گذشته این تابلو در حراجی کریستی نیویورک به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار یعنی بیش از دو برابر رکورد قبلی که به یکی از آثار «پابلو پیکاسو» تعلق داشت، به فروش رسید.

بعد ها فاش شد که خریدار این تابلو محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بود که از بین ۶ متقاضی این تابلو موفق به خرید با بالاترین قیمت شد. ولیعهد این تابلو را در رقابت با دختر امیر قطر برای نشان دادن ثروتمند تر بودنش خریداری کرد، غافل از اینکه کلاه بزرگی بر سر او رفته است.

کلاهی که بر سر ولیعهد عربستان رفت+تصاویر

در حال حاضر تابلو در شعبه ابوظبی موزه لوور قرار دارد. برخی از مورخان هنری اعلام کردند که این تابلو به هنرمند مشهوری تعلق ندارد بلکه توسط دانش آموز او کشیده شده است. آن ها می گویند که بعضی از ویژگی های تابلو هیچ ربطی به سبک لئوناردو داوینچی ندارد و این موضوع توسط تعداد زیادی از کارکنان موزه لوور در ابوظبی هم تایید شده است.

کلاهی که بر سر ولیعهد عربستان رفت+تصاویر

تخمین زده شده بود که تابلوی مرمت شده «ناجی جهان» حدود سال ۱۵۰۰ میلادی توسط لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. پس از آن، این اثر مدتی در مجموعه خصوصی چارلز اول ، پادشاه انگلیس نگهداری شده بود. این تابلو در سال ۱۷۶۳ بار دیگر به حراج گذاشته شد و تا سال ۱۹۰۰ از سرنوشت آن اطلاعی در دست نبود و در سال ۱۹۵۸ این اثر هنری توسط یک آمریکایی خریداری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: