لزوم بازرسی از کارخانجات تولید مواد پروتئینی/احتمال احتکار گوشت و دام در حاشیه تهران

کدخبر: 2312038

عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: مراکز مهم توزیع، نگه‌داری گوشت، ‌ کارخانه‌های تولید پروتئین و لبنیات و انبارهایی که در شهرستان‌ها وجود دارد، باید مورد بازدید قرار گیرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نشست دادستان تهران با دادستان ها و روسای حوزه قضایی شهرستان های استان تهران تابعه، روز سهشنبه سیام بهمن ماه به ریاست جعفری دولتآبادی برگزار شد.

مهلت یک هفته­ ای برای آزادی مشمولان عفو 22 بهمن ماه

جعفری دولت آبادی در این نشست با اشاره به بخشنامه عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت 22 بهمن ماه، بر لزوم ورود جدی و اقدام به موقع در این زمینه تاکید کرد و با تعیین مهلت یک هفته ای از دادستان­های شهرستان های استان تهران خواست ضمن بازدید از زندان های استان و بررسی پرونده زندانیان، در خصوص محکومان مشمول عفو تعیین تکلیف کنند.

وی در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با اجرای این عفو مطابق شرایط مندرج در بخشنامه پرداخت و به سئوالات مطروحه در این زمینه پاسخ داد.

آزادی 2200 زندانی با اعمال بخشنامه عفو 22 بهمن ماه

جعفری دولت آبادی با اشاره به آخرین وضعیت آزادی محکومان مشمول بخشنامه در شهر تهران گفت: تاکنون 3100 نفر مشمول بخشنامه عفو در تهران شده ­اند که از این میان 2200 نفر آزاد شده و مجازات 900 نفر تخفیف یافته است.

دادستان تهران با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته مقابله با گران­فروشی در همه شهرستان های استان تهران، یادآور شد: از تیرماه سال جاری که بحث مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی از طریق رسیدگی به پرونده گران­فروشی تلفن همراه آغاز شد، از ظرفیت قانونی در برخورد با احتکار و گران­فروشی عمده که تاکنون مغفول مانده بود، استفاده شد که نتایج مطلوبی در پی داشت و بسیاری از پرونده ها منتهی به صدور کیفرخواست و محکومیت متهمان شده است.

فعالیت 10 تیم مشترک دادستانی با دستگاه های اجرایی برای برخورد با گران­فروشی

وی فلسفه ورود دستگاه قضایی به مقوله گران­فروشی اقلام اساسی را کمک به دولت برای حمایت از حقوق مردم و مصرف کنندگان اعلام کرد و افزود: در تهران 10 تیم مشترک دادستانی با دستگاه های اجرایی به سرپرستی یکی از معاونان دادستان، روزانه از فروشگاه ها و مراکز عرضه اقلام اساسی بازدید به عمل می آورند؛ ولی در شهرستان ها با جدیت به این مساله ورود نشده است؛ لذا ضروری است در این زمینه با هماهنگی فرماندار و سایر مسؤولان محلی اقدام شود و مراکز اصلی توزیع اقلام اساسی مورد بازدید قرار گیرد.

جعفری دولت آبادی با اشاره به استقبال مردم از مقابله با گران فروشی، خاطرنشان کرد: مراکز مهم توزیع، نگه داری گوشت، ­کارخانه های تولید پروتئین و لبنیات و انبارهایی که در شهرستان ها وجود دارد، باید مورد بازدید قرار گیرد.

دادستان تهران تصریح کرد: ممکن است در شهرستان هایی مانند ورامین که قطب دام است، احتمال نگه داری و احتکار گوشت و دام زنده مشابه آن چه در برخی استان ها رخ داد، می ­رود؛ ­ لذا ورود با تدبیر و هوشمندی به این موضوع ضروری است.

وی به دادستان شهرستان ها پیشنهاد داد با تشکیل تیم های مشترک، ضمن بازدید از مراکز و فروشگاه ها، بر نحوه توزیع نظارت کنند و افزود: این اقدام به منظور نظارت بر نحوه عرضه و توزیع و با هدف حفظ حقوق مصرف کننده و حذف زمینه اجحاف به مردم است.

دادستان تهران خطاب به دادستان های شهرستان ها تاکید کرد که با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، نسبت به پیشگیری از سرقت و حوادث چهارشنبه سوری اقدام کنند و به منظور ارزیابی وضعیت شهرستان خود از منظر آسیب های اجتماعی، با مسؤولان مربوطه و محلی جلسات مشترک برگزار کنند.

تکلیف دادستان ها به اجرای سیاست دستگاه قضایی در زمینه اشتغال

جعفری دولت آبادی با خاطرنشان کردن ضرورت جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها، اظهار کرد: جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه ها و بیکاری کارگران به دلیل معوقات بانکی، مسایل حقوقی و اتخاذ تدابیر مناسب در پرونده های قضایی، در جهت کمک به مراکز تولیدی لازم است؛ لذا دادستان ها تدابیر لازم را جهت جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی اتخاذ کنند و تا حد امکان از صدور دستور قضایی دائر بر جلوگیری از فعالیت این مراکز خودداری شود.

دادستان تهران با بیان این که امروز دشمن به دنبال این است که به مشکلات معیشتی دامن بزند، افزود: نباید اجازه دهیم چراغ اشتغال خاموش شود؛ همه دادستان ها مکلف به اجرای سیاست دستگاه قضایی در این زمینه هستند و لذا پلمب کارخانه ها و واحدهای تولیدی با اطلاع رسانی به دادستانی مرکز صورت گیرد.

وی با اشاره به نوآوری مطلوب قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر نظارت دادستان مرکز استان بر دادستان های شهرستان ها، ابراز امیدواری کرد که این ظرفیت بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

کشف 200 تن گوشت در 2 هفته/مهلت یک هفته ای برای اجرای عفو و تخفیف محکومان/730 نفر ممنو ع الخروج شدند

دادستان هرمزگان: واردکنندگان عمداً 17هزار تن گوشت را دپو کردند

فروش اجباری گوشت و مرغ، بازی جدید دولتی ها با مردم

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: