به خاطر کرانچار و استیلی این مشکلات را درست می‌کنند؟

پیروانی: با یک سوم توجه به تیم بزرگسالان، امیدها موفق می‌شوند/ استیلی گیر کرده است

کدخبر: 2312048

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید، گفت: گر یک سوم احترام به تیم بزرگسالان را به تیم امید بگذارند، می‌توانیم موفق شویم. تیم بسیار خوبی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال امید ایران از 2 تا 6 فروردین در رقابت‌های انتخابی المپیک باید مقابل عراق، یمن و ترکمنستان صف آرایی کند.

با وجود نزدیکی به شروع مسابقات تیم امید نمی‌تواند برنامه آماده سازی خود را به دلیل دیدارهای لیگ برتر پشت سر بگذارد و زمانی در تقویم لیگ برتر برای برگزاری اردوهای این تیم در نظر گرفته نشده تا کادرفنی مجبور شود اردوی یک تا چهار اسفند را تعطیل کند و برای حضور بازیکنان خود در اردوی 11 اسفند که تا زمان شروع مسابقات ادامه دارد هم با مشکل رو به رو شود.

غلامحسین پیروانی که سابقه سرمربیگری تیم امید را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت تیم امید صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: شرایط تیم امید را چطور می‌بینید. این تیم مثل همیشه در برگزاری اردو با مشکل رو به رو است و اردوی اول اسفند خود را لغو کرد؟

زمانیکه ما با تیم امید به گوانگجو رفتیم از همان چیزی لطمه خوردیم که تیم امید فعلی هم این مشکل را دارد. ما 24 بازیکن را برای اردوی شنبه و یکشنبه انتخاب می‌کردیم اما فقط 8 بازیکن به اردو می‌آمدند. نمی‌گویم که باشگاه‌ها مقصر بودند اما به ما هم بازیکن نمی‌دادند. ما آن زمان بازی تدارکاتی نداشتیم. زمین را خوب شخم نزدیم، خوب آبیاری نکردیم و دور از کرم خدا است که نتیجه می‌گرفتیم. قبل از اعزام به مسابقات با شبکه خبر مصاحبه کردم و گفتم اگر در جمع هشت تیم قرار گرفتیم این مسئله برایمان موفقیت است. در مسابقات با شکست مقابل کره و ژاپن چهارم شدیم. اگر تدارک خوب دیده بودیم می‌توانستیم موفقتر باشیم. اگر یک سوم احترام به تیم بزرگسالان را به تیم امید بگذارند تیم بسیار خوبی داریم و می‌توانیم موفق شویم اما متاسفانه اینطور نمی‌شود. ژاپن و کره جنوبی آن سال سه ماه در آرژانتین و برزیل اردو زدند که در المپیک سوم و چهارم شدند. اگر ما از این مرحله هم رد شویم در ادامه به بن بست می‌خوریم.

فارس: همین الان اردوی اسفند تیم امید هم لغو شده است.

این مسئله درست نیست. کار نیکو کردن از پر کردن است. این تیم باید بازی دوستانه و تمرین داشته باشد تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. فدراسیون باید برنامه ریزی کند.

فارس: به نظر می‌رسد مسئولان برای برنامه ریزی تقویم مسابقات توجهی به تیم امید ندارند؟

هیچ توجهی نمی‌شود. از سال 1976 المپیک مونترال هر مربی که آمده موفق نشده است. کوردس، حسن حبیبی، من، محمد مایلی کهن و ... نتوانستیم نتیجه بگیریم. آیا همه مربیان ایراد دارند و فقط مسئولان خوب هستند. این همه شخصیت به تیم بزرگسالان دادند و متاسفانه به فینال نرفتیم اما اگر یک سوم این شخصیت را به تیم امید بدهند مطمئن باشید زلاتکو کرانچار و تیم امید می‌تواند موفق شود. دلم برای حمید استیلی می‌سوزد. او یک انسان خدا شناس و خوب است که در موقعیت بدی گیر کرده است. آن زمان به من هم می‌گفتند مصاحبه نکنم و مشکلات را نگویم اما من گفتم مصاحبه می‌کنم. 24 بازیکن انتخاب می‌کردم و هشت نفر حاضر می‌شدند و اردو را تعطیل می‌کردیم. آن زمان مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون بود به او اعتراض میکردم تاج می‌گفت روز جمعه هیچ کدام از این نفرات اجازه بازی ندارند اما همه آنها بازی می‌کردند و مشکلی به وجود نمی‌آمد.

فارس: اردوی تیم امید از 11 اسفند آغاز می‌شود و لیگ برتر هم در آن زمان در جریان است. برای حل این مشکل باید چه کرد؟

تیم امید نیاز به اردو دارد اما حتما در این شرایط بازیکنان را باید به باشگاه‌ها بفرستند. چرا برای کارلوس کی‌روش این کارها را نمی‌کردند؟ هر چه او می‌گفتند انجام می‌دادند و این مسئله دردآور است. چون مدیر فنی این تیم حمید استیلی است و سرمربی آن زلاتکو کرانچار مربی فهیم خارجی است این مشکلات ایجاد می‌شود؟ چون اینجا رضا شاهرودی و سهراب بختیاری‌زاده هستند شرایط به این شکل رقم می‌خورد. این تیم نیاز به تمرین و بازی دوستانه دارد و هر چقدر تلاش کنند می‌توانند موفق شوند. چرا وقتی من سرمربی تیم امید بودم نتوانستم شجاع خلیل‌زاده و بختیار رحمانی را با تیم ببرم. این نفرات مشکل سربازی داشتند. باید همه شرایط را فراهم کرد. این جوانان باید جای تیم بزرگسالان را بگیرند. جوانان خوب کجا هستند؟ ما خوب کار نکردیم. یکسال گفتند فدراسیون 4-5 ستاره شده است. الان این ستاره‌ها کجاست؟ تیم نوجوانان بالا نرفت. تیم جوانان حذف شد و تیم بزرگسالان هم در آسیا موفق نشد. این تیم امید باقی مانده و باید از آن حمایت کرد. همه باید به کرانچار و استیلی دست یاری بدهند. اگر خوب بذر نکاریم خدا عادل است و نتیجه به دست نمی‌آید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: