فعال اصلاح‌طلب: بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه مسئولان تمام کرد

کدخبر: 2312082

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم حجت را بر تمام مسئولان تمام کردو دیگر جایی برای فرافکنی و قصور باقی نمی‌گذارد.

- اخبار سیاسی -

سجاد سالک، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در روزهای اخیر از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، گفت: بیانیه گام دوم، بیانیه ای راهبردی و یک مانیفست و نقشه راه اساسی برای آغاز دهه پنجم انقلاب است که نباید به راحتی از کنار این آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه شاید سوال این باشد که چرا رهبر انقلاب در این بیانیه، جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی را مورد خطاب اصلی قرار دادند، تصریح کرد: پاسخ این سوال را می توان در مجموعه منش، روش و گفتار رهبری در سالهای اخیر جستجو کرد. آنجا که کلیدواژه جوانان در بیانات ایشان ملموس بوده و هر کجا قرار است در مسئولیت های مهم و خطیر تغییر و تحولی صورت گیرد، مشاهده می کنیم که ایشان به جوانان اعتماد کرده اند.

میزگرد «گام دوم انقلاب و وظایف جوانان» با حضور کارشناسان جوان در تسنیم

فعال اصلاح طلب: خودباوری مهمترین فراز بیانیه گام دوم انقلاب است

نظر 5 تحلیلگر جوان درباره بیانیه «گام دوم انقلاب»

سالک خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کشور در سطوح مختلف پیام روشن رهبری و مجموعه رهنمودها و عملکرد ایشان در حوزه جوانان را به عنوان یک الگو در نظر می گرفتند، شاید لازم نبود که ایشان در بیانیه اخیر اینقدر جدی و مصمم موضوع جوانان را مورد اشاره قرار بدهند.

اگر مسئولان کشور در سطوح مختلف پیام روشن رهبری و مجموعه رهنمودها و عملکرد ایشان در حوزه جوانان را به عنوان یک الگو در نظر می گرفتند، شاید لازم نبود که ایشان در بیانیه اخیر اینقدر جدی و مصمم موضوع جوانان را مورد اشاره قرار بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با وجود اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی ها و انتصاباتشان بحث اعتماد به جوانان را به وضوع نشان داده اند، اما غفلت مسئولان از توجه به این توصیه ها و عدم درک واقعی پیام رفتارهای رهبری موجب شده تا ایشان مجموعه نکات و توصیه های خود را به شکل مدون و بر مبنای پایه های تئوریک به شکل یک نقشه راه برای مسیر آینده انقلاب منتشر کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این که انتشار بیانیه گام دوم حجت را بر تمام مسئولان تمام کرده و دیگر جایی برای فرافکنی و قصور باقی نمی گذارد، گفت: رهبر انقلاب با عملکرد و سخنانشان نشان دادند که برای آینده نظام نیرویی مطمئن تر و قابل اعتماد تر از جوانان نمی شناسند و به این مسئله اعتقاد راسخ دارند که جز اتکا به جوانان راهی دیگری برای عبور از سختی ها، تلاطم ها و مشکلاتی که در مسیر پیشرفت کشور است، وجود ندارد.

رهبر انقلاب با عملکرد و سخنانشان نشان داده اند که برای آینده نظام نیرویی مطمئن تر و قابل اعتماد تر از جوانان نمی شناسند

و به این مسئله اعتقاد راسخ دارند که جز اتکا به جوانان راهی دیگری برای عبور از سختی ها، تلاطم ها و مشکلاتی که در مسیر پیشرفت کشور است، وجود ندارد.

سالک با بیان اینکه امیدواریم که در واکنش به این بیانیه ، شاهد همایش ها و سخنرانی های تکراری و بازی با لفظ جوانگرایی از سوی مسئولان نباشیم، تاکید کرد: پاسخ واقعی به بیانیه رهبر انقلاب در نشست های ویترینی و همایش های پرخرج نیست و مسئولان تنها با عمل به مفاد این بیانیه می توانند در راستای توصیه های رهبری گام بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه یکی از نکات محوری و کلیدی بیانیه گام دوم، لزوم دفاع منطقی و واقع بینانه از دستاوردهای انقلاب و پرهیز از سیاه نمایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور در وضعیت ویژه ای به سر می برد و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که سال آینده از نظر اقتصادی سال دشواری برای مردم باشد، آنچه که می تواند ما را از این دریای متلاطم نجات دهد داشتن امید به آینده است.

وی افزود: جامعه ای که به آینده امیدوار باشد، می تواند مشکلات، سختی ها و بحران ها را به سلامت سپری کرده و به ساحل امن برسد. طبیعتا آنچه مردم را در فضای اجتماعی خسته و رنجور می کند، سیاه نمایی ها و اخبار تلخ و ناامیدکننده است. در عین حال دفاع غیرمنطقی و غیر واقع بینانه از انقلاب نیز خسران های زیادی دارد و حداقل در مقطع کنونی نتیجه ملموسی نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: