خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| استفاده از یک چهره اینستاگرامی در یک سریال تلویزیونی/ تجلیل از یک رادیویی قدیمی در فرهنگسرای ابن‌سینا

کدخبر: 2312157

فرهنگسرای ابن‌سینا از سال‌ها هنر منوچهر آذری تجلیل می‌کند و جواد خواجوی هم مقابل دوربین سریال تلویزیونی «سرباز» قرار گرفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می آید که در این بسته خبری مروری بر آن ها داریم:

فرهنگسرای ابن سینا از "منوچهر آذری" تجلیل می کند

«شادخوان» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» است که با محوریت 60 سال زندگی حرفه ای منوچهر آذری ساخته شده است.

بخش هایی از این مستند به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می گذرد، آذری از برنامه تلویزیونی "شبکه صفر"وارد برنامه های رادیویی شد و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کرد.

در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند گفتگو شده است و یادی فرهنگ مهرپرور زوج هنری منوچهر آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله خواهد شد.

منوچهر آذری بازیگر و گوینده رادیو فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در دبیرستان و شرکت در مسابقات استانی آغاز کرده و در همان زمان نیز با شادروان فرهنگ مهرپرور آشنا شد، او یک سال در گروه هنر ملی زیر نظر عباس جوانمرد، بهرام بیضایی و نصرت کریمی آموزش تئاتر دید.

نخستین برنامه او حسن خیاط باشی در سال 1354 در تلویزیون بود. پس از انقلاب او فعالیت های خود را ادامه داد و به واسطه برنامه بسیار محبوب صبح جمعه با شما معروفیت و محبوبیت فراوانی به دست آورد.

رونمایی از«شادخوان» ساعت 18:15 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد خواهد بود.

یک سریال 100 قسمتی روی آنتن رادیو

سریال «هزار افسان» توسط سمیرا عباسی شکوهی براساس داستان های هزار و یک شب به نگارش و تنظیم درآمده و نخستین نمایش 300 قسمتی در رادیو است که تولید آن نزدیک به دو سال طول کشید و با نقش آفرینی بیش از 50 هنرپیشه در رادیو نمایش تولید شده است.

در این سریال رادیویی هنرمندانی چون مهین نثری، فریبا طاهری، شهریار حمزیان، ماندانا محسنی، راضیه مومیوند، محمد رضا علی، مژگان عظیمی، بهرام سروری نژاد، محمد پورحسن، محمد یگانه، عباس توفیقی، حمید یزدانی، علی زرینی، عبدالعلی کمالی، عباس شادروان، بهادر ابراهیمی، سعید سلطانی، اسماعیل بختیاری، امین بختیاری و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

«هزار افسان» به تهیه کنندگی محمد مهاجر، صدابرداری: علی حاجی نوروزی و افکتوری: نرگس موسی پور هر روز ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می شود.

کدام ویژگی «ویدئو چک» را از سایر رقبای جشنواره جام جم مجزا می کند؟

مجری برنامه «ویدئو چک» با اشاره به اهمیت جشنواره تلویزیونی جام جم از دلایل موفقیت این برنامه ورزشی گفت. عبدالله روا مجری برنامه «ویدئو چک» در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: برگزاری جشنواره انگیزه برنامه ساز ها را افزایش می دهد. تنها مشخصه ای که برنامه «ویدئو چک» را از سایر رقبای خود در این جشنواره مجزا می کند این است که عوامل این برنامه به قصد لذت بردن از ساخت یک کار وارد شدند و با انگیزه مالی و کسب جایزه برنامه نساختند.

روا افزود: حرف های برنامه «ویدئو چک» از دل بود و به دل مخاطب نشست. تیم ما صادقانه و از سر عشق کار می کند و همین موضوع باعث استقبال مخاطب از این برنامه و عملکرد من به عنوان مجری شده است.

وی در مورد زمانی که عوامل برای تهیه یک قسمت از «ویدئو چک» می گذارند گفت: همیشه سوژه های قابل بررسی با درون مایه طنز در ورزش وجود دارد و برای ساخت یک قسمت از ویدئو چک 4 تا 5 روز در هفته باید زمان بگذاریم.

روا تصریح کرد: عوامل برنامه «ویدئو چک» با هدف جلب رضایت مخاطب کار می کنند و مدیران شبکه ورزش همیشه ما را همراهی و درک کردند و این همراهی و راهنمایی های مخاطبان به موفقیت و پویایی برنامه ما کمک کرده است.

مجری برنامه «ویدئو چک» در پایان درباره افزایش سطح کیفی برنامه های ورزشی اظهار داشت: مقدار زیادی از جذابیت های یک برنامه در پشت دوربین ها رقم می خورد و اگر یک گروه متخصص، فکور و طراح داشته باشیم و مدیران با برنامه همراهی کنند سطح کیفی برنامه ها افزایش پیدا می کند و به جذب مخاطب کمک بیشتری می شود.

جواد خواجوی مقابل دوربین سریال «سرباز»

جواد خواجوی بازیگر تئاتر و چهره پرطرفدار فضای مجازی که مردم او را به واسطه دوبله فیلم های مختلف با لهجه مشهدی می شناسند، این روزها مقابل دوربین سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ایفای نقش می کند. این اولین حضور خواجوی به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون است.

تصویربرداری سریال «سرباز» این روزها در لوکیشن پادگان دنبال می شود و بازیگرانی چون آرش مجیدی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، جواد خواجوی و... مقابل دوربین هستند. آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، کوروش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری،محمدطاهر مقدم دوست، دریا بخشنده و … از بازیگران این مجموعه هستند.

«سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی عاشقانه ای حماسی است که در 40 قسمت 45 دقیقه ای برای شبکه سه سیما تولید می شود.

این سریال حکایت سرباز وظیفه ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است. در خلاصه داستان «سرباز» آمده است: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

پیمان یوسفی: چرا برای گزارشگران تلویزیون نظرسنجی نمی گذارند؟

«شوتبال» یک برنامه سرگرمی در شبکه نسیم

شوتبال برنامه ای است مسابقه محور با حضور چهره های مشهور که فضایی شاد و طنزی را برای مخاطب ایجاد می کند. برنامه تفریحی سرگرمی «شوتبال» توپ محور است و 80 درصد مسابقات که در برنامه وجود دارد به نوعی با توپ انجام می شود.

در«شوتبال» 15 بازی مختلف وجود دارد که مهمانان برنامه با تعیین قرعه، 5 بازی را انتخاب می کنند و از650 امتیازی که در نظر گرفته شده است با هم به رقابت می پردازند. اگر مهمانان برنامه بتوانند از این 650 امتیاز به 450 امتیاز برسند در پایان برنامه، برنده جایزه نفیس «شوتبال» خواهند شد. پنجشنبه ساعت 21 این برنامه میزبان دو بازیکن سرشناس فوتبال، علی علیپور و سیامک نعمتی است. برنامه شوتبال به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد و با اجرای امیرحسین رستمی روزهای یکشنبه،سه شنبه و پنجشنبه ساعت 21 به روی آنتن شبکه نسیم می رود.

تئاتر فجر را در آی فیلم دنبال کنید

ویژه برنامه تئاتر فجر امسال با تهیه کنندگی روزبه رحیم نژاد هر شب در ساعت 23:30 روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه با اجرای محمودرضا قدیریان برای کانال فارسی و اجرای نادیا پروانی برای کانال آی فیلم2 هر شب به مدت 10 تا 15 دقیقه مخاطبان آی فیلم را در جریان تئاتر فجر امسال قرار می دهد. این برنامه در کانال های انگلیسی و عربی آی فیلم نیز با زیرنویس پخش خواهد شد.

ویژه برنامه تئانر فجر در چهار قسمت هر شب ساعت 23:30 به نمایش گذاشته می شود و تا جمعه سوم اسفندماه ادامه دارد.

ایرانی های تازه تحریم شده مهمان «عصر» می شوند

هفته گذشته فهرست جدید تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه 2 شرکت و 9 فرد ایرانی منتشر شد. در این لیست نام نادر طالب زاده، همسرش و عوامل اجرایی کنفرانس افق نو به چشم می خورد. آمریکا با تصمیم جدیدش، کنفرانس افق نو را به بهانه فعالیت علیه رژیم صهیونیستی تحریم کرد.

غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس افق نو است که نامش در لیست تحریم های جدید آمریکا وجود دارد. منتظمی همراه با بیژن نوباوه و مرتضی غرقی مهمان «عصر» نادر طالب زاده هستند تا درباره علت و ابعاد تحریم افق نو صحبت کنند. 3 کارشناس بین المللی نیز با اسکایپ در این گفتگو شرکت می کنند.

برنامه تلویزیونی عصر امشب از ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می رود.

«عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت» از قاب آی فیلم

این فیلم سینمایی محصول سال 1389 فردا شب ساعت 21 روانه آنتن کانال فارسی این شبکه می شود. این فیلم سینمایی را پوریا آذربایجانی کارگردانی کرده و احمد مهرانفر، آتیلا پسیانی، نیره فراهانی، حسین سلیمانی، مهران رجبی، محسن قاضی مرادی، نقی سیف جمالی، بهروز قادری و مانا گل محمدی در آن ایفای نقش کرده اند.

خلاصه داستان «عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت» از این قرار است: رحمت، سرباز جوان برای گذراندان دوره مرخصی اش به تهران بازمی گردد. او متوجه حقایق تازه ای درباره نامزدش ریحانه می شود...

شبکه آی فیلم که هر پنجشنبه فیلم سینمایی برای مخاطبانش پخش می کند، این هفته «عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت» را انتخاب کرده است. بازپخش این فیلم در ساعت های 05:00 و 13 روز بعد خواهد بود.

نسل جدید مسابقه زنده تلویزیونی از امشب روی آنتن شبکه پنج

محسن سال افزون تهیه کننده "بر خط شو" در توضیح ساختار این مسابقه گفت: "بر خط شو" در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات عمومی در کنار، ایجاد فضای سرگرمی سالم و شاد برای خانواده ها در ساعات شبانگاهی طراحی شده است. این گونه از مسابقه برای اولین بار در تلویزیون طراحی و اجرا می شود که بینندگان می توانند همزمان با شرکت کننده تلفنی، از طریق اپلیکیشن برنامه (با استفاده از تلفن همراه) به سوالات پاسخ بدهند و امتیاز بدست آورند و شانس شرکت به صورت تلفنی در برنامه را کسب کنند.

وی درباره نحوه شرکت در این مسابقه بیان کرد: علاقه مندان برای شرکت در مسابقه " بر خط شو" باید نام و نام خانوادگی خود را به شماره پیامک برنامه (10000530) ارسال کنند. همچنین علاوه بر این روش، افرادی که بیشترین امتیاز هفتگی را در اپلیکیشن برنامه کسب نمایند علاوه بر شرکت در قرعه کشی، برای شرکت در مسابقه انتخاب خواهند شد.

سال افزون درباره مراحل مسابقه نیز اضافه کرد: " بر خط شو" دارای مراحل گوناگون و جذاب است که پاسخ به سوالات عمومی - جورچین - پیدا کردن روابط بین عبارات - حدس اطلاعات مربوط به فیلم و ... از بخش های مختلف آن است.

تهیه کننده مسابقه " بر خط شو" درباره جوائز برنامه گفت: جایزه این مسابقه متغیر است، شرکت کننده براساس میزان موفقیت در انجام بازی ها امکان دستیابی به جوایز بیشتر را کسب می کند و با انتخاب از صندوق های جوایز می تواند، جایزه بیشتری دریافت کند. همچنین در پایان هفته از بین افرادی که بیشترین امتیاز هفتگی را از طریق پاسخ های صحیح در اپلیکیشن برنامه کسب کرده باشند جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

مسابقه تلفنی و زنده " برخط شو" کاری از واحد پخش شبکه پنج سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 مهمان خانه مخاطبان این شبکه می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: