اسماعیل هنیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد

جمعه؛ روز حرکت به سمت مسجد الاقصی

کدخبر: 2312165

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه پیشِ‌رو را روز خیزش و حرکت ملت فلسطین به مسجد الاقصی برای پاسداری از آن اعلام کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال 1948 میلادی دعوت می‌کنم که در صفی استوار به‌سمت مسجد الاقصی برای حفاظت و پاسداری از آن عزیمت کنند.

وی هشدار داد: اقدامات صهیونیستها در شهر اشغالی قدس و مسجد مبارک الاقصی و اقدام آنها در بستن باب الرحمه و برخی مؤسسات الاقصی حاوی وجود خطری استثنایی و بیانگر مقاصد آنها برای تحمیل شرایط جدیدی برای تقسیم مکانی و سیطره تدریجی بر این مسجد است.

هنیه همچنین از مقاومت و مبارزان خواست تا با همه ابزارها و امکانات موجود به دفاع از مسجد الاقصی برخیزند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ملت فلسطین که همه توطئه‌ها و اقدامات گذشته اشغالگران علیه مسجد الاقصی را خنثی کرد، به این اقدامات نیز تن نخواهد داد و به فعالیت و تلاش خود در تمام سمت و سوها برای به شکست کشاندن این توطئه جدید ادامه خواهد داد. ما با جان و خون خود از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد.

هنیه گفت: حمله جدید و خطرناک صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی بعد از کنفرانس ورشو شروع شد زیرا سران اشغالگر از طریق این کنفرانس گمان کردند که شکاف جدیدی را در دیوار عادی‌سازی روابط (دولت‌های عرب) با خود ایجاد کرده‌اند.

وی خواهان توقف کامل هرگونه عادی‌سازی روابط و ملاقات با دشمن صهیونیست و سران آن در همه سطوح و زمینه‌ها و توجه به مسئله فلسطین و تأکید بر این نکته شد که اشغالگران دشمن اصلی و مرکزی امت اسلامی به‌شمار می‌روند.

ارسال نظر: