درودیان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ۱۲ برابری قیمت نخ دوخت/ جلوی قاچاق پوشاک پیراهن در بازار گرفته شد

کدخبر: 2312199

یک مقام مسئول با بیان اینکه ابتدای امسال، قیمت نخ دوخت ۲۵۰۰ تومان بود، گفت: هم اکنون نرخ نخ دوخت با افزایش ۱۲ برابری به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع پیراهن در بازار گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان با کمبود مواد اولیه مواجه اند و این امر موجب افزایش قیمت پیراهن شده است.

وی با اشاره به اینکه ابتدای امسال، نخ دوخت ۲۵۰۰ تومان بود افزود: هم اکنون نخ دوخت با افزایش ۱۲ برابری به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: کارخانه ها برای تولید پارچه، نخ ندارند/ ارز با نظارت اتحادیه ها در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد

درودیان در ادامه به ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: دولت می تواند وام های کم بهره یا بدون بهره در اختیار صنعت نساجی قرار دهد، اگر از این صنعت حمایت شود شاهد بیشترین میزان اشتغال زایی از آن در صنعت کشور خواهیم بود.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن، هم اکنون تا حدی جلوی قاچاق پوشاک پیراهن در بازار گرفته شده است.

درودیان با بیان اینکه نخ دوخت چندسالی است که از کشور هایی همچون چین و ترکیه وارد بازار می شود اظهار کرد: افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت نخ دوخت شده است، به همین دلیل با کمبود آن در بازار روبرو هستیم و کسی هم پاسخگو نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که در سال های اخیر میزان سفارش دوزی بشدت کاهش یافته است، گفت: مردم برای رفع نیاز خود به سمت کالا های آماده و دوخته شده سوق پیدا کرده اند، زیرا محصول آماده نسبت به پوشاک سفارش دوزی قیمت کمتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: