واعظی در دیدار سفیر ترکیه:

ایجاد تحرک و نوآوری برای تعمیق مناسبات تهران و آنکارا ضروری است

کدخبر: 2312216

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول برای تعمیق روابط و همکاری های تهران – آنکارا، گفت: باید با همکاری همه جانبه، تمام ظرفیت های موجود را در راستای منافع دو ملت بزرگ فعال سازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی روز چهارشنبه در دیدار «دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران لزوم گسترش روابط ایران و ترکیه در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود و هیچ چیزی نمی تواند مانعی در مناسبات برادارانه و صمیمی دو دولت و دو کشور ایجاد کند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه زمینه های گسترده و متنوعی برای ارتقای سطح همکاری بین دو کشور وجود دارد گفت: بر اساس توافقات انجام شده، مصمم هستیم روابط تجاری و بانکی دو کشور را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

واعظی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای اسناد و توافقات بین دو کشور گفت: توافقات خوبی با اراده روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است که با عملیاتی شدن این اسناد، می توان شاهد تحرک و نوآوری در سطح مناسبات و روابط تهران و آنکارا بود.

«دریا اورس» سفیر ترکیه نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از برنامه های خود در راستای فعال کردن ظرفیت های توسعه همکاری بین دو کشور اظهارداشت: اطمینان داشته باشید که ترکیه تمام تلاش خود را برای تحکیم روزافزون روابط با جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد گرفت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: