رجب صلاحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت ۵۰ درصد هزینه ناوگان شهری را تقبل کرده است/ راه‌اندازی خطوط ترانوا برای اولین بار

کدخبر: 2312217

مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری گفت: شهرداری‌ها واقعا با این وضعیت بودجه نمی‌توانند کار‌های خود را تمام کنند.

حسین رجب صلاحی مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره اقدامات دولت برای تهیه ناوگان درون شهری گفت: شهرداری ها واقعا با این وضعیت بودجه نمی توانند کار های خود را تمام کنند، اکنون یک خط مترو ۲۰ کیلومتری قریب به ۸ هزار میلیارد تومان بودجه صرف می کند.

وی در ادامه افزود: شهرداری ها با توان مالی فعلی هر چند سخت سعی در تکمیل و ساخت پروژه های خود هستند. چندی پیش دولت گفته بود که تنها ۵۰ درصد هزینه ناوگان و برخی از هزینه های تجهیزات را می تواند فراهم کند.

رجب صلاحی با بیان اینکه دولت باید به شهرداری ها کمک کند، گفت: مترو از آن دست بحث هایی است که هزینه بسیاری در بحث ارز بری در ناوگان و تجهیزات دارد. اکنون پیشنهادی که ما به برخی از شهر ها داده ایم بحث ترانوا است. ترانوا بحث روز است که اولا هزینه ها را تقریبا یک چهارم می کند، و اگر ما نسبت هزینه های عمرانی در مترو را ۷۰ درصد و ناوگان ۳۰ درصد بگیریم، با آمدن ترانوا این هزینه برعکس خواهد شد؛ اکنون ما در رشت این کار را عملیاتی کرده ایم که ترانوا را در کشور برای اولین بار اجرا کنیم.

مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری درباره مزایای ترانوا گفت: در مسیر ترانوا، بی آر تی هم می تواند عبور و مرور می کند، ما در تلاش هستیم تا این پروژه هرچه زودتر عملیاتی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: