دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی منطقه یک افتتاح شد

کدخبر: 2312314

آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی منطقه یک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه یک تهران (شمیرانات) و معارفه رابط آستان قدس رضوی با حضور آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، پرویز سروری سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران پنجشنبه دوم اسفندماه در سالن همایش آفتاب برگزارشد.

سروری گفت: بعد از حکمی که رهبر معظم انقلاب برای تولیت حرم امام رضا (ع) دادند، برای اجرای این حکم باید تغییراتی جدی در رویکرد آستان داده می شد.

وی افزود: اولین اقدام این بود که چنین مسئولیت سنگینی را فقط مشهد نمی توانستند اداره کند. به همین خاطر باید این امکان در همه کشور ایجاد می شد. همین راستا اولین اقدام این بود که دفاتر نمایندگی در استان ها افتتاح شد و به طبع آن، دفاتر شهرستان ها هم افتتاح کردیم.

سروری افزود: ما باید زمینه هایی برای اجرایی شدن مطالبات رهبری فراهم می کردیم و نکته دوم باید رویکرد ها تغییر می کرد در مرحله اول نگاه به خادم یاری و خادمی امام رضا (ع) تغییر کرد. اگر تا دیروز داوطلبی برای خادمی امام رضا (ع) سختی را باید تحمل می کرد امروز زمینه ای فراهم شده تا اگر کسی شرایط خادمی را داشته باشد می تواند خادم امام رضا (ع) شود.

وی اظهار داشت: کانون فیض رضوی باید با یک برنامه ریزی به همه دلدادگان امام رضا (ع) خدمات ارائه می داد به همین دلیل هر کسی می خواهد خادم شود باید در محل سکونت خود خدماتی را به محرومان ارائه بدهد تا زمینه خدمت خود در حرم امام رضا (ع) را فراهم کند به طور مثال اگر کسی پزشک است قسمتی از فعالیت خود را در خدمت محرومین به طور رایگان قرار دهد. حتی کسی نتواند این کار ها را انجام دهد. می تواند با کمک مالی و اعزام یک زائر اولی به مشهد مقدس این زمینه را برای خود فراهم کند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی ادامه داد: ما در تهران ۱۲ هزار نفر خادم یار داریم که در حرم امام رضا (ع) خدمت ارائه می دهند.

سروری عنوان کرد: حدود ۲۱ هزار نفر خادم یار ثبت نام کردند که می توانند خدمات مختلف برای محرومین داشته باشند. در این مدت کوتاه حدود دو میلیارد و چهارصد میلیون توسط مردم تسهیلات قرض الحسنه به مردم ارائه شده است. ۱۶هزار نفر که به خاطر فقر مالی نتوانستند به زیارت بروند توسط مردم به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده اند که فقط آستان رضوی ۹ وعده غذایی داده است و همه هزینه ها را مردم تقبل کرده اند.

وی در پایان افزود: این فرهنگ تعامل اجتماعی، همکاری، همدلی، عشق و دوستی که به واسطه وجود امان رضا (ع) در کشور ایجاده شده است فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این خدمت بزرگ را به نقطه نهایی برسانیم. در استان تهران حدود چهل رده داریم و تقریبا در تمام تهران ساماندهی نمایندگی آستان قدس رضوی شکل گرفته است. هدف ما در همه مناطق و شهرستان این است که به یک شکلی منابع ثابت را برای خدمت ارائه بدهیم.

گفتنی است در این مراسم علیرضا خانی به عنوان رابط آستان قدس رضوی معرفی شد. همچنین از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: