اسفندماه جاری صورت می‌گیرد

رقابت بیش از هزار دانش‌آموز در مسابقات ربوکاپ آزاد دانشگاه تهران

کدخبر: 2312318

پنجمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد دانش‌آموزی دانشگاه تهران با حضور ۱۱۴۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این‌مسابقات با حضور ۱۱۴۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول از ۱۳۷ مرکز آموزشی از هفت استان، در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مسابقه روبوکاپ شامل چند مرحله است که مرحله اول ساخت ربات و ارزیابی آن از جهت مکانیکی، الکترونیکی و برنامه‌نویسی، ۹ و۱۰ اسفند در سازمان مرکزی دانشگاه تهران و مرحله بعدی، آزمون فنی است که ۱۴ و ۱۵ اسفند در پردیس فنی و مهندسی دانشگاه تهران و در نهایت ۱۶ اسفند اختتامیه این مسابقات در تالار بزرگ فردوسی برگزار می‌شود.

نادر نوبخت، دبیر علمی مسابقات رباتیک دانشگاه تهران، با بیان اینکه هدف این مسابقات، استعدادیابی و کشف نخبگان است، گفت: نفرات برگزیده مسابقات در دوره‌های تخصصی دانشگاه فنی شرکت داده می‌شوند. این افراد به صورت تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند و در نهایت بعد از ۱۰ ترم آموزش تخصصی در قالب تیم‌های مختلف برای مسابقات گوناگون در سراسر جهان آماده می‌شوند.

نوبخت تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل مباحث مکانیک، الکترونیک و برنامه‌نویسی است، تا حدی که برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول قابل فهم باشد. در نهایت دانش‌آموزان بعد از پایان این ۱۰ ترم به AVR و برنامه‌نویسی‌های دیگر مسلط می‌شوند و همچنین ساخت مکانیزم‌های مختلف مکانیکی ربات را یاد می‌گیرند.

دبیر علمی این مسابقات، با اشاره به اینکه مسابقات دانش‌آموزی برای گروه سنی ابتدایی و متوسطه دوره اول به میزان کم برگزار می‌شود، گفت: ما برای مسابقاتی که عمدتاً برای دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شوند، پشتوانه‌سازی می‌کنیم و از بین دانش‌آموزانی که برگزیده می‌شوند و دوره آموزش تخصصی را می‌گذرانند، نفراتی را برای مسابقات بین‌المللی معرفی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه فراخوان این مسابقات گفت: ما در مدارسی که در تهران مشغول فعالیت هستیم و همچنین در دیگر مراکز آموزشی تهران و شهرستان‌های مختلف از طریق وب‌سایت و پورتال فنی‌وحرفه‌ای آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی کردیم که در نهایت ۱۰ هزار دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفتند و از بین آن‌ها ۱۱۴۰ نفر بر اساس میزان علاقه‌مندی و استعداد و همچنین بر اساس عملکری که در کلاس‌ها داشتند، برگزیده شدند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: