اعتراضات جدایی‌طلبان کاتالونیا علیه محاکمه فعالان

کدخبر: 2312333

استقلال‌طلبان کاتالونیا امروز (پنج‌شنبه) در اعتصاب یک روزه علیه محاکمه ۱۲ تن از رهبران جدایی‌طلب خیابان‌ها را مسدود کرده و اقدام به سوزاندن لاستیک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اطلاعات دریافتی از گزارش وضعیت ترافیکی منطقه کاتالونیا نشان می‌دهد معترضان بیش از ۲۰ خیابان و بزرگراه، حتی آزادراه‌هایی که اسپانیا را به فرانسه و بارسلونا را به مادرید متصل می‌کنند، مسدود کردند.

بر اساس اطلاعیه اداره راه‌آهن، آن‌ها همچنین تردد قطارها را با مسدود کردن راه‌های دو خط راه‌آهن با مشکل روبرو کردند. اتحادیه کوچک سی‌اس‌جی (انجمن اخوت سنت جیمز) برای برگزاری این اعتصاب فراخوان داده بود تا علیه دادگاهی ۱۲ تن از رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا که هفته گذشته در دیوان عالی مادرید آغاز شده است، اعتراض کنند.

این اعتصاب توسط احزاب و نهادهای استقلال‌طلب مورد حمایت قرار گرفته است اما اتحادیه‌های اصلی با آن موافق نبودند. دولت منطقه‌ای کاتالونیا بدون اینکه رسما فراخوان اعتصاب بدهد تمامی فعالیت‌های امروز را لغو کرده‌ است.

دادگاهی رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا درباره نقش آن‌ها در برگزاری رفراندومی در مورد خودمختاری این منطقه از اسپانیا که توسط قانون ممنوع است و اعلام استقلال که در اکتبر ۲۰۱۷ انجام شد، از ۱۲ فوریه آغاز شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: