از سرگیری تظاهرات‌ها در سودان؛ بازداشت برخی از رهبران احزاب

کدخبر: 2312343

نیروهای امنیتی سودان پیش از آغاز یک راهپیمایی به سوی کاخ عمر البشیر رئیس‌جمهور این کشور شماری از رهبران احزاب را دستگیر کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، صدها تن از شهروندان سودانی امروز پنجشنبه در پاسخ به دعوت معارضان برای شرکت در راهپیمایی به سمت کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم پایتخت این کشور تجمع کردند. قرار بود راهپیمایان یادداشتی را که در آن خواستار کناره گیری عمر البشیر و تشکیل دولت انتقالی شده اند به کاخ ریاست جمهوری بدهند.

این در حالی است که نیروهای پلیس و امنیتی سودان پیش از آغاز راهپیمایی شماری از معترضان را دستگیر و هرگونه تجمع را که با هدف مدیریت تظاهرات ها تشکیل شده بود پراکنده کردند.

رهبران احزاب سیاسی در تظاهرات های امروز حضور چشمگیری داشتند. محمد مختار الخطیب رهبر حزب کمونیسم، مریم الصادق نایب رئیس حزب "الأمة"، ساره نقد الله دبیرکل حزب الأمه، یحیی الحسین از رهبران برجسته حزب "البعث" و محمد فاروق سلیمان رهبر ائتلاف سودانی از جمله چهره های بارزی بودند که در تظاهرات های امروز دیده شدند.

معترضان امروز بار دیگر سردادن شعارهایی خواستار کناره گیری عمر البشیر شده و بر حق خود مبنی بر برخورداری از آزادی و عدالت تاکید کردند.

دیگر مناطق سودان نیز شاهد تظاهرات های مشابه برای تاکید بر کناره گیری عمر البشیر بود.

نیروهای امنیتی سودان چندین استاد دانشگاه را بازداشت کردند

معارضان سودانی: تظاهرات ها تا سرنگونی "البشیر" ادامه دارد

پلیس سودان باز هم تظاهرات شهروندان را سرکوب کرد

سودان شاهد بحران های شدید اقتصادی درخصوص سوخت، دارو و نان در سایه اجرای سیاست های پولی و بانکی است. سیاست های اقتصادی سودان نتوانسته است بحران اقتصادی را مهار کند و مردم خواهان سرنگونی عمر البشیر رئیس جمهور این کشور هستند.

از ابتدای ناآرامی های سودان تاکنون بر اساس آمارهای دولت این کشور 50 نفر کشته شده اند و این در حالی است که معارضان شمار کشته شدگان را بیشتر می دانند.

دولت سودان چند روز قبل 11 روزنامه نگار و 186 معترض را که هفته قبل در جریان برگزاری تظاهرات ها بازداشت شده بودند آزاد کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: