آنکارا: با ۲ کشتی، حفاری در اطراف قبرس را آغاز می‌کنیم

کدخبر: 2312345

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: در روزهای آتی با ۲ کشتی، حفاری در اطراف قبرس را آغاز می‌کنیم؛ غربی ها بدانند که هیچ فعالیتی در مدیترانه بدون ترکیه ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست بازرگانان که از طرف اتاق صنعت و بازرگانی استان آدین برگزار شد، اعلام کرد: ترکیه در بسیاری از زمینه‌ ها پیشرو بوده است. در اجرای سیاست خارجی باید اصولی، منحصر به فرد و پویا عمل کرده و به گفتمان، سازش، تنوع و بهره‌وری معتقد بود. قبرس برای ما هم یک هدف راهبردی است و هم موضوعی ملی.

وی در این خصوص ادامه داد: در روزهای آتی با ۲ کشتی فعالیتهای حفاری را در اطراف قبرس آغاز می‌کنیم. باید کشورها و شرکت هایی که از دوردست به آن منطقه می آیند متوجه بشوند که بدون ما نمی توان هیچ فعالیتی در آنجا انجام داد. در دریای مدیترانه بدون ترکیه هیچ فعالیتی نمی تواند انجام بگیرد. هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: غربی‌ ها مدعی اند که ما تغییرِ محور داده‌ ایم، پس چطور ممکن است که آنها در منطقه حضور دارند و موجب تغییر محور نمی ‎شوند؟ آنها می خواهند ترکیه در مقابل درب اتحادیه اروپا بایستد ولی وارد آن نشود و تحت کنترل آنها باشد. ما باید در همه جا حضور داشته باشیم. از یک سو کشورهایی مانند آمریکا سیاست های تک قطبی را دنبال می کنند و از سوی دیگر جنگ تجاری و تنش در زمینه سلاح های هسته ای رو به افزایش است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: