کبیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمی‌توان با عملیات روانی و برداشتن چند صفر تورم را کنترل کرد/ باید زیر ساخت‌های کشور به روز شود

کدخبر: 2312400

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: اگر زیر ساخت های اقتصادی متناسب با وضعیت روز کشور به روز نشود و تنها به برداشتن چند صفر اکتفا کنیم طرح حذف چهار صفر پولی شکست می خورد.

سید تقی کبیری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به طرح کاهش چهار صفر پولی، اظهار کرد: برداشتن تعدادی از صفر های پولی عمدتا نقش روانی داشته و اگر ما نتوانیم در بحث زیر ساخت های اقتصادی را فراهم کرده و مشکلات آن را به صورت راهبردی از میان برداریم، طبیعتا این امر تنها به صورت ظاهری و در نوشتار موثر واقع خواهد شد.

وی افزود: اگر برداشتن صفر های پولی توام با مدیریت صحیح تورم و شاخص های اقتصاد صورت بگیرد اثر واقعی آن مشخص می شود.

کبیری تصریح کرد: در ابتدای کار شاید نقش روانی برداشتن صفر های پولی لازم باشد، اما کافی نبوده و ما نمی توانیم با عملیات احساسی مراودات اقتصادی را بهبود بخشیده و تورم را کنترل کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی بیان کرد: اگر توام با کاهش صفر های پولی نرخ ارز کاهش نیافته و بانک مرکزی نیز در زمینه واردات آن مدیریت صحیحی را به کار نگیرد، زیر ساخت های اقتصادی متناسب با وضعیت روز کشور به روز نشود و تنها به برداشتن چند صفر اکتفا کنیم این طرح شکست خواهد خورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: