خادم با استعفا از وزرات ورزش حسن نیتش را نشان دهد

یاری: از خدا می‌خواهم دبیر رئیس فدراسیون نشود/ امیر یک بار امتحانش را پس داده است

کدخبر: 2312412

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان و پیشکسوت کشتی گفت: از خدا می‌خواهم دبیر رئیس فدراسیون نشود چون دوست ندارم شمشیر تیز انتقادات من گلوی کسی را ببرد که دوستش دارم.

بهروز یاری در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط و کِش مکش‌هایی که برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی و رقابتی که میان مدعیان پیش آمده است گفت: هنوز ثبت نام شروع نشده تنور انتخابات داغ است و هر کسی به طریقی به دنبال جمع کردن رای برای خود است، اما کسی باید سکان هدایت فدراسیون را در دست بگیرد که صلاحیت و مقبولیت لازم را داشته باشد و اشتباهات گذشته را تکرار نکند.

وی در خصوص حضور امیررضا خادم در بین کاندیداهای فدراسیون کشتی گفت: این موضوع بدون انگیزه و اتفاقی نیست و کاملاً مدیریت و برنامه ریزی شده است که مسائل پشت پرده زیادی دارد. متاسفانه برخی مسیر را به سمتی می‌برند که امیر جایگزین رسول در فدراسیون شود و متاسفانه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش از این موضوع غافل شده و چشمانش را بسته است در حالی‌که باید مقابل آن بایستد.

* اسرار مگوی فدراسیون‌های تاریخ کشتی ایران نزد من است

پیشکسوت کشتی درباره اینکه البته امیر خادم اعلام کرده است که تمایلی به حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ندارد، گفت: دروغ را فروغی نیست؛ وی سوم دی ماه مصاحبه کرد و گفت نفراتی که در کشتی هستند به قدر کافی توانمندی برای اداره فدراسیون را دارند و برنامه‌ای برای حضور ندارند. اما اخبار ضد و نقیضی که اکنون می‌رسد حکایت از موضوع دیگری دارد و در گفتار او صداقت لازم را نمی‌بینم.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان تصریح کرد: متاسفانه امیر این 2 اشتباه را توأمان انجام می‌دهد؛ او به عنوان معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان از موضع قدرت هیئت‌های استانی را تحت فشار قرار می‌دهد تا با او بیعت کنند؛ در سفرهای استانی به کرات این موضوع اتفاق افتاده است. خود او بیشتر از همه می‌داند که اسرار مگوی فدراسیون‌های تاریخ کشتی ایران نزد من است.

یاری افزود: او با روسای هیئت‌های قم، بعد اراک و سپس خرم آباد دیدار داشته و یا آنها را احضار کرده است. در ایلام به علت کمبود وقت و نزدیک بودن زمان پرواز فرصت این کار را پیدا نکرد، اما در کرمانشاه در رستوران، محمدحسین محبی را تلفنی احضار کردند. امیر بهتر می داند در تبریز و با وظیفه خواه در چه محوری صحبت کرده است و در اصفهان در حاشیه مراسم افتتاح سالن ورزشی به گونه‌ای حرف زده است که نظر روسای هیئت را تلویحا به سمت انتخاب خودش ببرد.

* اگر این جنازه کشتی را به امیر بدهیم، مرگش حتمی است

وی با بیان اینکه ۳۲ سال است برادران خادم را می‌شناسد و از سال ۶۵ با امیر سرشاخ بوده است، گفت: ما به خوبی یکدیگر را می شناسیم؛ اظهارنظرهای امروز من به خاطر اعتلای جایگاه کشتی در آینده است تا کشتی بیشتر آسیب نبیند. اگر این جنازه کشتی را اکنون به امیر بدهیم، مرگش حتمی است.

یاری در پاسخ به این سوال که چرا مخالف حضور خادم در فدراسیون کشتی است، گفت: او یک بار در سال ۸۱ سکان هدایت فدراسیون را در دست گرفت؛ او اولین رئیس فدراسیونی است که در رقابت نابرابری که با سیروس‌پور داشت، توسط مجمع انتخاباتی انتخاب شد و بعد از آن ۱۷ ما این اسب چموش را زین کرده نگه داشت و در نهایت توسط رئیس ورزش و اصل شد و به دنبال سیاست رفت. همچنین او اولین رئیس فدراسیونی است که بعد از ریاستش عزم حضور در المپیک را کرد. متاسفانه برادران خادم فدراسیون و کشتی را مانند خانه پدری خود می‌دانند که هر زمان خواستند ورود کنند و هر زمان که به سکوی بالاتری رفتند کناره‌گیری.

* امیر اگر نگران کشتی بود چرا سال قبل که رسول تنها بود کمکی به برادرش نکرد

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در خصوص اینکه حضور علیرضا دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی را به عنوان یکی از مدعیان چطور می‌بیند گفت: از خدا می‌خواهم دبیر رئیس فدراسیون نشود چون دوست ندارم شمشیر تیز انتقادات من جلوی کسی را ببرد که دوستش دارم و مانند صحنه آخر آن فیلم هندی شود که پدر با شمشیر سر پسر خود را می‌برد. کسی که سکان هدایت فدراسیون کشتی را در دست می‌گیرد، نمی‌تواند از تیغ تیز انتقادات من در امان باشد و نمی‌تواند فدراسیون کشتی را به بنگاه اقتصادی خود کند و با فریب عمومی که دنبال دعای خیر مردم هستیم انبان خود را پر کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم دبیر رئیس فدراسیون نشود، گفت: اما واقعیت این است که در بین گمانه‌های موجود دبیر بهترین گزینه است. امیر خادم یک بار این آزمون را داده است؛ در گذشته رسم بود وقتی یک کشتی‌گیر در مسابقات جهانی کمتر از حد انتظار ظاهر می‌شد و نتیجه نمی‌گرفت دیگر خواب دوبنده تیم ملی را نمی‌دید. امیر چنین امتحانی را پس داده است؛ یک بار در سال ۸۱. وی اگر نگران کشتی بود چرا سال قبل که رسول تنها بود کمکی به برادرش نکرد در حالی که او نیازمند مشاوره بود، اما پست معاونت پارلمانی وزارت ورزش را به حضور در کشتی ترجیح داد. از طرفی امیر لایق‌ ترین فرد برای حضور و عضویت در شورای فنی بود، اما هیچ موقع به این خواسته تن نداد. به نظر من اکنون هم تنها دلیل حضورش این است که دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد.

* در زمانِ رسول تمام تجربه بیش از هفت دهه‌ای کشتی مورد تمسخر قرار گرفت

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان با انتقاد از دوران بلند ریاست خادم بر فدراسیون کشتی ادامه داد: اگر حضور رسول را در زمان سرپرستی مرحوم خطیب در فدراسیون به عنوان همه کاره فدراسیون کشتی را به سال‌های ریاست رسمی او در فدراسیون کشتی اضافه کنیم بدون شک می‌توانیم بگوییم که او بیشترین زمان حضور در رأس فدراسیون کشتی را داشته است، اما مقایسه کنید زمانی که فدراسیون را تحویل او دادیم چه دادیم و روزی که تحویل گرفتیم چه گرفتیم.

یاری تصریح کرد: متاسفانه کشتی کسی را ندارد که از اینها جواب بخواهد. در بیش از 6 سالی که رسول بر مسند کشتی نشسته بود حتی از تربیت یک سرمربی هم غافل مانده‌ایم یا تربیت مدیری که 5 درصد توانمندی‌های رسول را داشته باشد. حالا در عمل نه سرمربی داریم و نه یک رئیس فدراسیون خوب که همه به خاطر اشغال این پُست‌ها توسط یک نفر بود.

پیشکسوت کشتی ادامه داد: متاسفانه رسول در زمان حضورش با به چالش کشیدن جامعه و حکومت درباره رویارویی کشتی‌گیران با رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر بی‌احترامی به مسئولان بلند پایه سیاسی و ورزشی کشور و انجام مکاتبات یک طرفه با رئیس جمهور و عدم اعتنا به وزیر ورزش به عنوان فرد اول ورزش کشور، بسیاری از معادلات را به هم زد.

یاری افزود: در زمان رسول خادم تمام تجربه بیش از هفت دهه‌ای کشتی مورد تمسخر قرار گرفت. نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، حضور در اردوها، کمیته فنی و خیلی موارد دیگر تغییر پیدا کرد. در گذشته شورای فنی گزارش خود را به فدراسیون برای اجرا ابلاغ می‌کرد، اما در زمان خادم نامه چاپ و پرینت شده او به شورای فنی برای تایید ابلاغ می‌شد. موضوعی که منصور برزگر در یک مصاحبه تلویزیونی بر آن صحه گذاشت.

* خادم از امکانات دولتی برای رای جمع کردن استفاده نکند

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان و پیشکسوت کشتی گفت: انتقادی که به امیر خادم دارم این است که از امکانات دولتی برای رای جمع کردن استفاده نکند. در شرایطی که او معاون پارلمانی وزارت ورزش است از این پست برای رای جمع کردن استفاده می‌کند؛ اگر واقعا قصد حضور در انتخابات در رقابتی برابر را دارد ابتدا حسن نیت خودش را ثابت کند و از این سمت استعفا دهد تا شاهد رقابتی برابر بین کاندیداها باشیم.

یاری خاطر نشان کرد: البته برادران خادم در زمان کشتی‌گیری هم با رقیبان رقابتی نابرابر داشتند. این دو برادر هیچ‌گاه افتخار رقابت به حریفان را نمی‌دادند. نگاه کنید ببینید در چه سال‌هایی مسابقه دادند؛ یا افتخار نمی‌دادند یا اگر می‌دادند از حداکثر امکانات فدراسیون به نفع خود استفاده می‌کردند؛ دقیقا کاری که اکنون امیر خادم برای حضور در انتخابات فدراسیون از آن بهره می‌برد.

دوست دارم این دو بیت شعر را به عنوان وصیت برای امیر خادم بگویم:

«آخرین یار اولیا صدق است ..... اولین کار انبیا صدق است»

« هرکه زین صدق دم تواند زد ........ در ولایت قدم تواند زد»

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: