سامانه شفافیت شهرداری تهران که سعی در مخفی کردن برخی از دریافتی‌ها دارد

کدخبر: 2312417

لیست حقوق معاونان شهردار تهران در حالی در سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری شده است که در این بین به حضور معاونان شهردار تهران به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌ها و حقوق میلیونی آنها اشاره‌ای نشده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بهاره آروین عضو شورای شهر تهران روز گذشته در توئیتی نوشت: با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، برای نخستین بار اطلاعات سفرهای خارجی مدیران شهری بر روی وب سایت شفاف در دسترس عموم قرار گرفت.

وی گفته است که سامانه شفافیت شهرداری تهران با هدف شفاف سازی عملکرد شهرداری تهران در 21 فروردین 1397 رونمایی شد؛ در گام نخست، جزییات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان بر روی این سامانه منتشر و پس از آن جزییات قراردادهای بالای 250 میلیون تومان هم به آن اضافه شد.

حالا آنطور که آروین گفته است؛ مشخصات همه 65 هزار و 930 نفر کارکنان شهرداری تهران، حقوق و مزایای مستمر مدیران شهرداری تهران بر اساس مبلغ درج شده در حکم مدیران و اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری بر روی سامانه شفاف به آدرس shafaf.tehran.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

در همین رابطه جدولی تحت عنوان وضعیت حقوق معاونان شهردار تهران در سامانه شفافیت منتشر شده است که نام 9 نفر از معاونان شهردار تهران به همراه حقوق دریافتی در این سامانه بارگذاری شده است که البته در بین نام دریافت کنندگان حقوق، اگر چه اسم عبدالمجید امامی معاون مالی و اقتصادی وجود دارد اما حقوق وی در این جدول درج نشده است؛ در این جدول دریافتی حقوق معاونان شهردار از 5 میلیون تا 7 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است.

انتشار این جدول در سامانه شفافیت شهرداری تهران را به فال نیک می گیریم اما موضوعی که در این بین از سوی مسئولانی که ادعای شفافیت دارند، مورد غفلت واقع شده، عدم مشخص کردن اسامی معاونان شهردار به عنوان اعضاء هیئت مدیره در شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران است چرا که تعدادی از معاونین در سازمان های شهرداری تهران عضو یا رئیس هیئت مدیره هستند و از آنجا نیز حقوق و پاداش قابل توجهی دریافت می کنند که متاسفانه خبری از میزان دریافتی آنها از این بابت در سمانه شفافیت شهرداری تهران نیست!!

میزان پرداختی تحت عنوان پاداش و حق الزحمه به معاونان شهردار تهران آنقدر قابل توجه است که حتی میزان آن برابری می کند با حقوق پایه معاونان؛ بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز صبح امروز در واکنش به انتقادها درباره غیر واقعی بودن رقم لیست منتشر شده حقوق مدیران و معاونان شهردار تهران، توئیت کرد که دریافتی مدیران شامل حقوق و مزایای مستمر مندرج در حکم و مزایای غیرمستمر است؛ اکنون فقط حقوق و مزایای مندرج در حکم مدیران منتشر شده است؛ استدلال این بود که مزایای غیرمستمر ماهیانه متغیر است لذا مقرر شد درپایان سال، متوسط مزایای غیر مستمر مدیران در یکسال نیر محاسبه و منتشر شود.

به نظر می رسد حال که قرار است همه فرایندها و اقدامات از قراردادها، حقوق ها و مناقصه ها در شهرداری تهران مشخص شود این موارد نیز مورد توجه قرار گیرد تا میزان دریافتی واقعی معاونان شهردار و مدیران مشخص شود ضمن اینکه انتظار می رود که اعضای شورای شهر تهران حقوق دریافتی خود و همچنین مشاوران خود را نیز اعلام کنند.

لیست حقوق معاونان شهردار تهران+ جدول

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: