امیدواریم کار سهراب به جراحی نکشد

مرادی: سلیمی پاسخی به ۲ نامه رسمی ما نداده است/ متوجه نشدیم علی‌حسینی دقیقا کجاست

کدخبر: 2312713

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بهداد سلیمی پاسخی به ۲ نامه رسمی ما در رابطه با بازنشستگی‌اش نداده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ علی مرادی در حاشیه نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو درباره حضورش در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری گفت: طی روزهای اخیر برای حضور در انتخابات ثبت نام خواهم کرد.

وی در خصوص شائبه حمایت وزارت ورزش از او برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری گفت: چنین موضوعی را که شما مطرح می‌کنیم من ندیده‌ام. تا به حال وزارت ورزش از هیچ کاندیدایی در هیچ رشته ورزشی حمایت نکرده است. هر کسی هم مدعی چنین مطلبی باشد، اشتباه است. همیشه استقلال انتخابات مورد تایید بوده است؛ وزارت ورزش هم همواره سعی بر شفافیت انتخابات داشته است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره نگرانی‌هایی که در خصوص مصدومیت سهراب مرادی وجود دارد، عنوان کرد: این موضوع نیازمند بحث کارشناسی است و پزشکان باید اظهار نظر کنند، اما آنچه به ما برمی‌گردد پیگیری جدی نسبت به این موضوع داریم و قرار بر این بود تحت نظر متخصصین مورد عمل جراحی قرار گیرد، اما بعد از استراحت و معاینات مجدد و پیگیر‌هایی که توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شد؛ امیدواریم کار به جراحی نکشد.

مرادی ادامه داد: خوشبختانه سهراب وضعیت بسیار خوبی نسبت به قبل دارد و رو به بهبودی است. شرایط و ناراحتی‌های قبل را ندارد و امور درمانی در حال پیگیری است. فوق تخصصین به این نتیجه رسیده‌اند فعلا نیاز به جراحی نیست و فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر نوروزی بهتر است در اینخصوص اظهار نظر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از احتمال از دست رفتن شانس حضور مرادی در المپیک صحبت می‌کنند، گفت: ابتدا باید وضعیت جسمانی مرادی مشخص شود و سپس در اینخصوص اظهار نظر شود. البته کیانوش رستمی هم در این وزن حضور دارد و شرایط برای همه برابر است. مرادی در جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک حضور خواهد داشت؛ برای اینکه امتیاز لازم را کسب کند، ثبت نام انجام می‌شود، اما قطعا مسابقه نخواهد داد، اما بعد از مراحل بهبود تصمیم‌گیری خواهد شد. زمان کافی داریم و هنوز صحبت در این باره زود است که امیدواریم به خوبی مراحل درمانی مرادی طی شود.

مرادی در خصوص اینکه وضعیت سعید علی‌حسینی چه شد و آیا تصمیم دارد برای حضور در المپیک آماده شود یا خیر، گفت: نه تنها بحث علی‌حسینی بلکه نامه بهداد سلیمی را هم برای مشخص شدن وضعیتش تهیه و ارسال کرده‌ایم. بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی باید وضعیت بازنشستگی‌ ورزشکاران مشخص شود. ۲ بار نامه را به سلیمی ارسال کرده‌ایم، اما هیچ پاسخی رسما به ما نداده است. چون وی در حوضچه آنتی دوپینگ وادا قرار دارد تا زمانی که ورزشکار نامه مکتوب را به فدراسیون اعلام نکند نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود نامه مکتوب نبوده است درست نیست؛ حتی رونوشت نامه را به هیات مازندران داده ایم و موجود است. وضعیت علی حسینی هم همینطور است تا وضعیتش مشخص شود. زمان‌هایی که از دست می‌رود جایگزینی نخواهد داشت؛ وظیفه ما این است که شرایط را برای ورزشکار فراهم کنیم تا آماده شود؛ نام علی حسینی را برای رویدادهای پیش رو داده بودیم، اما متوجه نشدیم علی‌حسینی دقیقا کجاست؟ آذربایجان است؛ ایران است یا مشغول امتحان دادن در اردبیل است؟ حتی از خانواده‌اش هم که پیگیری کردیم اظهار بی‌اطلاعی کردند.

مرادی تصریح کرد: در هر صورت باید تکلیف روشن شود و اینکه بخواهیم رفتار کج دار و مریض داشته باشیم، به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست و فدراسیون بین‌المللی هم این را نمی‌پذیرد و خواستار روشن شدن وضعیت ورزشکاران شده است. مقررات جدید بین‌المللی واقعا سخت‌ گیرانه است؛ حتی برای رویدداهای قاره‌ای و رقابت‌های گزینشی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی به مراتب سخت‌ گیرانه ‌تر است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا نماینده فدراسیون جهانی در جام فجر حضور خواهد داشت یا نه عنوان کرد: با توجه به همزمانی برگزاری نشست مهم هیات رئیسه فدراسیون جهانی در آمریکا عذرخواهی کردند، اما نماینده کنفدراسیون آسیا را خواهیم داشت. حدود 15 کشور و تیم شرکت کننده و 4 کشور هم نمایندگانشان حضور خواهند داشت. حتی روسیه تقاضا کرد، اما چون خارج از زمان مقرر بود نتوانستیم آنها را پذیرش کنیم و فدارسیون جهانی مخالفت کرد. با حمایت های وزرات ورزش، کمیته ملی المپیک و داورزنی جوایز نقدی خوبی تهیه شده است و امیدواریم مسابقات در بهترین سطح ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: