ویژگی بروزرسانی خودکار نرم افزار‌های اندرویدی به زودی فعال می‌شود

کدخبر: 2312730

گوگل به زودی قابلیت بروزرسانی خودکار نرم افزار‌های سیستم عامل خود را برای دستگاه‌های اندرویدی فعال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، شرکت گوگل به تازگی با ارسال ایمیلی به توسعه دهندگان خود اعلام کرده که قصد آزمایش یک ویژگی جدید برای دستگاه های اندرویدی را دارد. این ویژگی به صورتی است که بدون پرسش از کاربر و به صورت خودکار، نرم افزار های از پیش نصب شده را بروزرسانی می کند، این بروزرسانی حتی زمانی که کاربر دستگاه جدید خود را به حساب کاربری گوگل خود متصل نکرده نیز انجام می شود.

این ویژگی بر روی دستگاه هایی که از اندروید ۵ (آبنبات چوبی) و بالاتر استفاده می کنند فعال می شود و کاربران می توانند از آن استفاده کنند. از توسعه دهندگان خواسته شده تا این ویژگی چه با اتصال یا بدون اتصال به حساب کاربری گوگل به خوبی و با روند مطلوب انجام شود.

اگر گوگل چنین ویژگی را به صورت رسمی برای اندروید فعال کند، به مالکان دستگاه های اندرویدی (ورژن ۵ و بالاتر) اجازه می دهد بدون داشتن یا اتصال به حساب کاربری گوگل خود، بروزرسانی های جدید نرم افزار های دستگاه اندرویدی خود را به صورت خودکار و بدون وقفه دریافت کنند. در این صورت کاربران در اسرع وقت از ویژگی های جدیدی که به نرم افزار ها اضافه می شوند، بهره مند خواهند شد، همچنین بروزرسانی ها به طور معمول نقایص قبلی نرم افزار ها را برطرف می کنند که در این حالت سرعت و امنیت دستگاه اندرویدی افزایش می یابد.

ویژگی بروزرسانی خودکار نرم افزار های اندرویدی به زودی فعال می شود

البته این ویژگی می تواند مضر باشد، بروزرسانی نرم افزار ها می تواند حجم زیادی از حافظه اصلی را اشغال کند که به خصوص برای دستگاه هایی که از حافظه کمی بهره می برند، مشکل ساز می شود. همچنین یک سری نرم افزار های اندرویدی نصب شده پیش فرض بر روی تلفن هوشمند یا هر دستگاه اندرویدی دیگر شاید کاربردی برای ما نداشته باشند، و بروزرسانی این نرم افزار ها تنها زمان، حجم اینترنت و حجم حافظه دستگاه اندرویدی را اشغال می کند.

در نامه گوگل به توسعه دهندگان آمده است: " در ماه های آتی ویژگی جدیدی در گوگل پلی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت که به این برنامه اجازه می دهد تا نرم افزارهای از پیش نصب شده را به صورت خودکار و بدون اتصال به حساب گوگل، بروزرسانی کند. کاربران می توانند در صورت تمایل این ویژگی را غیرفعال نمایند.

ویژگی بروزرسانی خودکار نرم افزار های اندرویدی به زودی فعال می شود

این ویژگی جدید به کاربران تجربه بهتری را ار کار با نرم افزار ها می دهد، کاربران قادراند تا در دستگاه های اندرویدی متفاوت از جدیدترین و بهترین ویژگی های نرم افزار های خود بهره ببرند. این ویژگی کمک می کند تا هزینه اضافی که شرکت های نرم افزاری برای پشتیبانی از نسخه های قدیمی اپ های خود پرداخت می کنند را کاهش دهد. "

از آنجایی که اکثر کاربران زمانی که دستگاه اندرویدی خود را درافت می کنند وارد حساب کاربری گوگل می شوند، تصور می شود این ویژگی حجم زیادی از کاربران اندروید را مصرف کند. پیش بینی می شود آزمایش این ویژگی به زودی بر روی تلفن های هوشمند اندرویدی آغاز گردد.

ویژگی بروزرسانی خودکار نرم افزار های اندرویدی به زودی فعال می شود

بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می شود +تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: