رئیس سازمان فضایی ایران:

۵ پروژه ماهواره ای در سال ۹۸ تکمیل می شود

کدخبر: 2313332

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در سال آینده شاهد تکمیل ۵ پروژه ماهواره ای و ارائه دستاوردهای حوزه فضایی در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: امروز ۳ پروژه فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد و مهندس جهرمی بر تکمیل و بهره برداری از ۵ پروژه فضایی دیگر تا پایان سال آینده تاکید کرد.

براری ادامه داد: وزیر ارتباطات ضمن اعلام حمایت همه جانبه از توسعه فناوری فضایی کشور، استفاده از تمام ظرفیت نیروی متخصص کشور، دانشگاه ها و بخش خصوصی را برای افزایش شتاب توسعه فناوری فضایی، اولویت حوزه فضایی دانست.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: در خصوص ماهواره های مخابراتی، فرآیند تحویل ماهواره «ناهید ۱» به منظور قرار گرفتن در مدار آغاز شده است و در خردادماه نهایی می‌شود؛ درهمین حال ماهواره مخابراتی «ناهید ۲ » نیز در شش ماهه دوم سال آینده تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه توسعه پروژه ماهواره های سنجش از دور نیز با جدیت در حال انجام است، گفت: در شهریورماه سال آینده ماهواره «ظفر» که مراحل تولید آن در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری شده است را تحویل خواهیم گرفت و در بهمن‌ماه سال ۹۸ نیز ماهواره «پارس ۱» که در دولت یازدهم طراحی آن آغاز شد به پایان خواهد رسید.

به گفته براری، سامانه بلوک انتقال مداری نیز در ۶ ماهه دوم سال بعد، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با توجه به حمایت های صورت گرفته از سوی وزیر ارتباطات، با شتاب بیشتری مسیر توسعه را پیگیری می کنیم و در سال آینده شاهد تکمیل این ۵ پروژه ماهواره ای و ارائه دستاوردهای این حوزه در کشور خواهیم بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: