لاهوتی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین

ایجاد شغل برای حقوق‌خوانده‌ها با برداشتن انحصار

کدخبر: 2313594

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در رابطه با کمبود وکیل در کشور گفت: کانون وکلا از ظرفیت لازم جامعه، برای افزایش وکیل در کشور و حل مشکل دسترسی مردم به وکیل استفاده نمی‌کند.

نسیم آنلاین :‌مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در رابطه با کمبود وکیل در کشور گفت: کانون وکلا از ظرفیت لازم جامعه، برای افزایش وکیل در کشور و حل مشکل دسترسی مردم به وکیل استفاده نمی‌کند.

وی در خصوص ظرفیت افزایش وکیل گفت: ایران به‌تناسب کشورهای دیگر با کمبود وکیل مواجه است ما ظرفیت افزایش100 هزار نفر وکیل به تعداد وکلای کشور راداریم. این در حالی است که هرساله کانون وکلا برای آزمون وکالت ظرفیت تعیین می‌کند.

لاهوتی در رابطه با انحصارطلبی کانون وکلا عنوان کرد: انحصارطلبی کانون وکلا و معیار ظرفیت درواقع نوعی سلب حقوق مردم جهت منافع خود وکلا است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در خصوص حل مشکل کمبود وکیل در کشور گفت: در این خصوص، طرحی تحت عنوان طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت تهیه‌شده است. ما تلاش می‌کنیم موضوع کمبود وکیل در کشور را حل کنیم. با این‌حال در کشور جوانان زیادی تحصیل‌کرده حقوق وجود دارند که از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

لاهوتی در مورد ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان حقوقی گفت: دولت به‌جای اینکه هزینه‌ای برای ایجاد شغل صرف کند با به‌کارگیری این ظرفیت می‌تواند برای این قشر جامعه شغل ایجاد کند. وی در پایان ضمن تائید تعارض منافع در کمیته ویژه حقوقی و قضایی و بالا بودن حق‌الوکاله‌ها گفت:ما تلاش می‌کنیم که این مشکل تعارض منافع در کمیته حقوقی و قضایی را حل کنیم وهم اکنون متأسفانه شاهد حق‌الوکاله‌های بالا هستیم و بنده این را تائید می‌کنم.

ارسال نظر: