نماینده مینودشت:

دیدار رهبری با «اسد» نشان از اوج موفقیت‌های نظام در راهبردهای بین‌المللی دارد

کدخبر: 2316776

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فشار و تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا که برخلاف مصوبات و قطعنامه‌های سازمان ملل است با مقاومت مردم مانند زمان جنگ تحمیلی رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرام کوسه غراوی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه جهان امروز جهان پرتنش است، اظهار کرد: در سالی که در حال پایان است هیچ کشوری حاشیه امنی نداشت. حتی کشورهای بزرگ غربی هم مانند کشورهای در حال توسعه با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند. تشدید جنگ سرد بین آمریکا و اروپا، وضعیت متزلزل ترامپ در کنگره و مجلس آمریکا، تعطیلی دولت آمریکا برای مدتی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شکست مذاکرات آمریکا و کره جنوبی نمونه بارز این ادعاست.

وی افزود: با این وجود کشور ما به خصوص در بعد سیاست خارجی نیاز به یک آرامش دارد دیدار رهبر معظم انقلاب با بشار اسد نقطه مقابل بسیاری از این رویدادهای خارجی بود. این موضوع نشان از اوج موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در راهبردهای بین المللی دارد. فشار و تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا که برخلاف مصوبات و قطعنامه‌های سازمان ملل است با مقاومت مردم مانند زمان جنگ تحمیلی رفع می‌شود. کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است و ما نیاز به یک همدلی و اتحاد برای حفظ منافع ملی داریم.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب از سوی همه مسؤولان در تمامی برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و این بیانیه باید سرلوحه کار آنها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هرچند به برخی از سیاستهای اقتصادی دولت انتقاد دارم ولی تصمیم‌های بهتر و کارشناسی شده را به ویژه در حوزه اقتصادی و عمرانی اولویت می دانم و بر خود واجب می دانم که مسائل حوزه انتخابیه را مورد توجه قرار دهم.

کوسه غراوی گفت: گرانی‌های افسار گسیخته شرایط را بر مردم تنگ کرده هنوز از حوزه انتخابیه رنگ محرومیت زدوده نشده است و حوزه انتخابیه با مشکلات سخت معیشتی دست به گریبان است. معلمان با وجود مشکلات بسیار، جانانه به انجام وظیفه مشغول هستند. توجه به مشکلات و مطالبات باید در اولویت برنامه‌ها باشد. همچنین احکام رتبه بندی معلمان باید در اقدامات مورد اهتمام قرار گیرد. همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متأسفانه در بخش درمان و سلامت فرهنگیان شاهد تأخیر در پرداخت هزینه‌ها هستیم. وزیر آموزش و پرورش در خصوص نظارت بر ارائه این گونه خدمات به فرهنگیان پاسخگو باشد. آنها حق بیمه را پرداخت می‌کنند ولی با بی مهری و گاهی با عدم پذیرش برخی مراکز درمانی به علت عدم قرارداد با بیمه مربوطه رو به رو می‌شوند.

نماینده مینودشت در پایان اظهار کرد: براساس قانون، تعیین تکلیف بیمه ایثارگران بر عهده بنیاد است و تا اول ماه این موضوع دایر بود ولی پس از این تاریخ به دلیل نبود اعتبار این عزیزان با مشکل رو به رو شدند باید در این خصوص نیز چاره اندیشی شود. امکانات بیمارستان و تجهیزات و هزینه بالای درمان شرایط را در حوزه انتخابیه سخت کرده است. در دهه پنجم انقلاب حرکت همه جانبه به سوی توسعه، پیشرفت، آبادانی، امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم که این موضوع مهمترین آرمان‌ها است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: