الماسی در نشست سازمان ملل مطرح کرد:

جايگاه بالای زنان در جهموری اسلامی ايران

کدخبر: 2318058

نماينده ايران در نشست سازمان ملل گفت: علی رغم وضعیت ناشی از تحریم های یک طرفه علیه ایران، بودجه مربوط به حوزه بانوان در یک سال اخیر افزایش داشته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سکینه الماسی نماینده ایران در نشست برابری جنسیتی سازمان ملل متحد اظهار کرد: علی رغم وضعیت ناشی از تحریم های یک طرفه و نامشروع علیه جمهوری اسلامی ایران، بودجه مربوط به حوزه بانوان در یکسال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش پارلمان ها در تضمین ارتقای برابری جنسیتی از طریق اختصاص پول به حوزه تامین اجتماعی بیان کرد: تحقق توسعه پایدار برای کشورها علاوه بر تلاش های ملی نیازمند همکاری های بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی لازم را برای گسترش هرگونه همکاری در این زمینه دارد.

نماینده ایران در نشست سازمان ملل در رابطه با ارتقا جایگاه بانوان و اختصاص بودجه از طرف پارلمان ایران به حوزه زنان اظهار کرد: در سند بودجه سال ٢٠١٩ نسبت به سال گذشته افزایش بودجه خوبی داشتیه ایم که نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جهموری اسلامی ایران است.

الماسی در همین زمینه ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نسبت به یکسال گذشته ٢٥ درصد افزایش داشته است، با افزایش بودجه در ورزش قهرمانی و همگانی بانوان روبه رو بوده ایم، وام ازدواج زوجین نیز به دوبرابر افزایش داده ایم.

نماینده ایران در این نشست در افزود: حمایت ویژه از طرح های اقتصادی زنان و کسب و کارهای کوچک بانوان با استفاده از معافیت های مالیاتی و تامین هزینه آموزش آی تی و آی سی تی به زنان روستایی و تربیت تسهیل گران روستایی نیز در دستور کار پارلمان ایران است.

گفتنی است اجلاس برابری جنسیتی به مناسبت ١٣ مارس (٢٢ اسفندماه) روزجهانی زن در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است و سکینه الماسی و فریده اولادقباد نمایندگان کشور ایران در این نشست هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: