ونزوئلا: آمریکا علیه تاسیسات نفتی حمله تروریستی انجام داده است

کدخبر: 2318073

دولت ونزوئلا رسما ایالات متحده را به انجام حمله تروریستی علیه یکی از تاسیسات نفتی مهم این کشور متهم کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه فعالیت های عادی در سراسر ونزوئلا روز پنجشنبه با برطرف شدن قطع برق از سرگرفته شده است، ولی دولت نیکولاس مادورو با مشکلات تازه ای از جمله حمله تروریستی به یکی از تاسیسات نفتی اش روبرو است.

پامپئو: دیپمات های آمریکایی پس از تحقق دموکراسی به ونزوئلا باز می گردند

آتش گرفتن مخازن نفتی در شرق ونزوئلا

این گزارش افزود: اواخر چهارشنبه سه مخزن بزرگ نفتی در شرق ونزوئلا طعمه حریق گسترده ای شده است. این خبر را مانوئل کوئیودو وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرده است. هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات احتمالی این آتش سوزی گسترده منتشر نشده است.

وزیر نفت ونزوئلا خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت را که از سوی 50 کشور حمایت می شود، به خاطر این آتش سوزی سرزنش کرده و وی را به تبانی و همدستی با ایالات متحده متهم کرده است.

وی در این باره گفت: این یک اقدام تروریستی بوده که ما آن را در سطح بین المللی محکوم می کنیم. گوایدو و سایر مخالفان دولت در حال تشدید اقدامات تروریستی علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا هستند تا بر صادرات نفت خام کشور تاثیر منفی بگذارند. اینها خائن هستند. آمریکا مصمم است تا منابع نفتی ونزوئلا را از بین ببرد و خواستار خونریزی است.

نفت بیش از 90 درصد درآمدهای صادراتی ونزوئلا را تشکیل می دهد. تولید نفت ونزوئلا با چالش های زیادی روبرو بوده است. سوء مدیریت و کمبود سرمایه گذاری از مهمترین چالش های صنعت نفت ونزوئلا به شمار می رود. تشدید تحریم های آمریکا نیز تاثیر منفی زیادی بر تولید و صادرات نفت ونزوئلا داشته است.

آمریکا هنوز نسبت به اتهامات کاراکاس واکنشی نشان نداده است. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای پیش از این اعلام کرده است که همه دیپلمات های آمریکایی روز پنجشنبه از ونزوئلا خارج شده اند.

وی با ارسال یک پیام ویدئویی در توئیتر نیز خطاب به مردم ونزوئلا گفت: ما با شما هستیم ، ما با خوان گوایدو رئیس جمهور موقت هستیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که واشنگتن ویزای 340 نفر دیگر از مقام های نزدیک مادورو را لغو کرده است. آمریکا از اواخر 2018 تاکنون ویزای بیش از 600 مقام دولت ونزوئلا را باطل کرده است.

قطع سراسری برق در ونزوئلا موجب شده بود تا طی هفته گذشته فعالیت های اداری و تجاری در بخش های گسترده ای از این کشور تعطیل شود.

دولت ونزوئلا از همه کارکنان دولتی خواسته است تا به سر کارهای خود بازگردند ولی مدارس دولتی همچنان تعطیل است.

ایالات متحده، کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون گوایدو را به رسمیت شناخته اند و از مادورو خواسته اند تا انتخابات زودرس ریاست جمهوری را برگزار کند. مادورو تاکنون حاضر به تسلیم در برابر این درخواست ها نشده است. مادورو از حمایت روسیه و چین نیز برخوردار است. کوبا و ایران نیز از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: