تهدید ترامپ به استفاده از وتو علیه مصوبه کنگره

کدخبر: 2318077

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که برای رد مصوبه کنگره درباره لغو حالت فوق العاده ملی در مناطق مرزی ایالات متحده از قدرت و اختیارات مربوط به وتو استفاده خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به طور آشکار و شفاف اعلام کرده است که همان طور که قول داده است برای رد مصوبه کنگره با هدف لغو حالت فوق العاده ملی مرزی، از قدرت و اختیاراتش در وتوی قوانین، استفاده خواهد کرد.

آیا ترامپ در مسیر «نیکسون» شدن قرار دارد؟

تلاش سنای آمریکا برای تغییر قدرت و اختیارات ترامپ

مصوبه کنگره آمریکا در خصوص رد حالت فوق العاده ملی که ترامپ به بهانه وضعیت موجود در مرز این کشور با مکزیک اعلام کرده است، یک شکست بزرگ برای رئیس جمهور ایالات متحده به شمار می رود.

پس از آنکه ده ها نماینده جمهوریخواه در حمایت از همه دموکرات ها به قطعنامه ای رای دادند که بر اساس آن تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت حالت فوق العاده ملی در مناطق مرزی را لغو می کند، رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی وعده داده است که این مصوبه را وتو خواهد کرد.

مناقشات بین دولت و کنگره آمریکا بر سر تامین منابع مالی پیشنهادی ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک همچنان ادامه دارد. این مناقشات موجب شد تا دولت آمریکا در ماه دسامبر به تعطیلی کشیده شود. این طولانی ترین تعطیلی فعالیت های دولت آمریکا در تاریخ معاصر این کشور به شمار می رود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: