کره شمالی در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا بازنگری می‌کند

کدخبر: 2318087

یک دیپلمات ارشد کره شمالی بر این باور است که پیونگ یانگ توقف مذاکرات هسته‌ای با ایالات متحده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از "چو سون هوی" معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی در حال بررسی توقف مذاکرات هسته ای با آمریکا است و رهبر کره شمالی احتمالا ممنوعیت آزمایش های موشکی را موجب بازنگری قرار خواهد داد.

کره شمالی در آستانه تکمیل بازسازی سایت موشکی است

سازمان ملل: کره شمالی از راه دریا تحریم ها را بی اثر می کند

پس از شکست مذاکرات ماه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام، فرستاده ارشد هسته ای کره شمالی گفته بود که رهبری این کشور در حال بازنگری برای لغو مذاکرات هسته ای با واشنگتن است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه افزود: ما هیچ تمایلی برای تامین درخواست ها و تقاضاهای آمریکا در نشست هانوی در هر شکل ممکن نداریم و هیچ تمایلی برای مشارکت در این نوع مذاکرات نیز نداریم.

این مقام ارشد کره شمالی اظهار داشت: کیم به زودی یک سخنرانی رسمی درباره موضع پیونگ یانگ در خصوص مذاکرات با ایالات متحده و اقدامات بیشتر کره شمالی خواهد داشت. واشنگتن در نشست هانوی یک فرصت طلایی را از دست داده است. این احتمال وجود دارد که رهبر کره شمالی در ممنوعیت آزمایش های موشکی نیز بازنگری کند.

این در شرایطی است که استفن بایگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی طی هفته جاری گفته است که ایالات متحده انتظار دارد که بتواند تعامل نزدیک با کره شمالی را ادامه دهد . البته وی هیچ گونه اشاره ای به زمان دقیق مذاکرات جدید با کره شمالی نکرده است.

بایگن روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: دیپلماسی هنوز بسیار زنده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: