خرید ۲۸ هواپیمای دست دوم توجیه اقتصادی ندارد

کدخبر: 2318102

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای خرید ۲۸ فروند هواپیما، گفت: خرید این تعداد هواپیمای دست دوم توجیه اقتصادی ندارد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدحسین افضلی با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تأمین کمبودها و خرید هواپیما جهت تکمیل ناوگان حمل و نقل هوایی در شرایط کنونی بسیار ضروری است، اظهار کرد: بر اساس گزارش ها در شرایط کنونی حدود 22 هزار صندلی هواپیما در کشور وجود دارد که در برخی از ایام سال، مسافر مورد نیاز برای این میزان صندلی وجود ندارد. شرایط ناوگان حمل و نقل هوایی به گونه ای است که پیش از خرید هواپیماهای جدید باید نیازسنجی صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا خرید تعدادی زیادی هواپیما در وضعیت کنونی کشور ضرورتی دارد.

وی با اشاره به حجم بالای فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی، افزود: در شرایط کنونی بخشی از ناوگان فرسوده باید جایگزین شوند، منتهی مسئله اصلی این است که آیا هواپیماهای جدید ایمنی و استاندارد کافی برای فعالیت را دارند؟ هواپیماهای جدید تا چه مدت می توانند در ناوگان هوایی کشور فعالیت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد درباره خرید 28 فروند هواپیما، تصریح کرد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم است، حال این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که عمر هواپیماهای خریداری شده نباید بالا باشد، زیرا این مسئله در آینده هزینه بسیاری را برای تأمین قطعات و تجهیزات ایجاد می کند.

افضلی با بیان اینکه خرید هواپیماهای جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد به خانه ملت گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید خرید هواپیماهای جدید و نو و در گام بعدی خرید هواپیماهای دست دوم با عمر پایین باشد. قطعا باید نظارت دقیقی روی قراردادهای خرید هواپیماهای جدید صورت گیرد و در این عرصه مجلس حساس خواهد بود.

برنامه ای برای خرید سوخو نداریم/ امکان ورود ATRهای باقیمانده هما وجود ندارد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: